Piaţa maşinilor de lux se comprimă, afectată de pandemie. Lamborghini este lider la vânzări, iar Rolls-Royce punctează la creşteri

Autor: Bogdan Alecu 22.06.2020

♦ Înmatriculările de maşini de lux, ale mărcilor de peste 100.000 de euro, s-au redus cu 13% în primele cinci luni ale anului, faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Spre deosebire de mărcile „normale“, în cazul celor de lux, precum Lamborghini, Rolls-Royce sau Bentley acestea sunt comandate cu luni înainte ca acestea să fie livrate şi înma­triculate deoarece sunt perso­nalizate de clienţi.

Marca de lux cu cel mai ridicat volum în prima jumătate de an a fost Lamborghini, cu 12 maşini noi înmatriculate în intervalul ianuarie-mai, cele mai multe repre­zentând SUV-ul Urus, însă volumul este unul similar cu cel din acee­aşi perioadă din 2019. Pe locul secund este Bentley, cu zece unităţi, în scădere uşoară, urmat de Ferrari, de asemenea în scădere cu 12%.