Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti: doar cinci mai sunt deţinute de antreprenori

Autor: Cristina Roşca 23.06.2020

♦ Brandurile româneşti ar putea reprezenta un atu pentru o companie în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19 în contextul în care consumatorii caută să susţină businessul local.

Companiile cu cele mai valo­roase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la un pas de 700 mil. euro, în urcare cu 4,8% faţă de 2019, arată cel mai recent raport al Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand. 

Per total, valoarea mărcilor româneşti din portofoliul celor zece companii a continuat să crească, însă ritmul a încetinit la doar un sfert faţă de anul anterior.

Topul este dominat de firme active în domeniul bunurilor de larg consum, mai exact producţie de bere, ape minerale, lactate sau cosmetice. Aceasta este de altfel piaţa cu cele mai multe mărci locale, mărci creionate în capitalism sau care au rezistat trecerii timpului şi schimbărilor de regim.