Investiţi în România!, un proiect ZF&CEC Bank. Christophe Dridi, Automobile Dacia: Acesta este momentul în care putem atrage şi mai mulţi furnizori de componente în România

Autor: Bogdan Alecu 25.06.2020

Dacia îşi menţine planul prin care vrea să atragă pe plan local furnizori de componente, iar tendinţa din perioada pandemiei poate accelera procesul de atragere a unor noi investiţii.

România poate accelera procesul prin care poate atrage noi investiţii din rândul producătorilor de componente, iar Dacia va continua procesul prin care va căuta să integreze cât mai mult producţia locală în uzina de la Mioveni.

„Acum este momentul potrivit pentru a atrage noi furnizori de componente în România. Criza aceasta reprezintă o opor­tunitate. Trebuie să susţinem integrarea locală şi desigur, să susţinem şi furnizorii deja prezenţi aici. Un loc de muncă la Dacia înseamnă 10 alte locuri de muncă pe orizontală. Avem atât furnizori inter­naţionali, cât şi furnizori companii româneşti 100%. Noi în această perioadă trebuie să ne protejăm angajaţii, dar şi angajaţii furnizorilor.

Inegrarea locală este o direcţie care nu trebuie oprită, vorbim de furnizori de grad unu, doi şi trei, toate impor­tante“, a declarat Christophe Dridi, preşedinte şi director general al Automobile Dacia.

Într-o perioadă în care tot mai multe companii au în plan relocarea producţiei cât mai aproape de piaţa de desfacere, şeful Dacia consideră că principalul atu al României este faptul că suntem membri UE, alături de faptul că ţara dispune de o forţă de muncă bine calificată şi potenţial ridicat de îmbunătăţire a situaţiei.

„Ce trebuie să îmbunătăţim - infras­tructura. Am văzut noi proiecte, este foarte bine, avem nevoie de autostrăzi, de căi ferate şi de porturi. Şi pentru a pregăti România pentru mâine, avem nevoie de o infrastructură de încărcare pentru maşini electrice - avem numai 810 de încărcătoare, dar avem nevoie de mult mai multe. Digitalizarea - este foarte importantă. Sunt luate măsuri în această direcţie pentru a fi mai eficienţi. Ca exemplu, pentru concediu medical, angajare, adeverinţă pentru credit, toate pot fi realizate digital“, a spus Christophe Dridi.

În al treilea rând - creşterea integrării locale. „Dacă vrem să fim eficienţi, trebuie să fim competitivi. Industria auto reprezintă 14% din PIB, 26% din exporturi. Este foarte important să dezvoltăm integrarea locală. Să avem mai multe componente produse în România. ar ajuta foarte mult compe­titi­vitatea României“, a subliniat preşedintele Dacia.

Uzina Dacia produce în prezent 1.250 de maşini pe zi, în trei schimburi, volum mai mic decât cel de 1.400 de maşini pe zi înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, însă planul companiei este de a reveni treptat spre volumul iniţial. „Industria auto va reveni la nivelul din 2019 - înainte de Covid produceam 1.400 de maşini pe zi, o maşină la 54 de secunde. Acum producem 1.250 de unităţi, ajungem la 1.313 în iulie şi în septembrie revenim la 1.400 de maşini pe zi. Vedem evoluţia. Mai ales în cazul maşinilor accesibile, pentru că reprezintă o alegere bună, noi deja ne revenim şi din septembrie octobmrie vom reveni. Asta dacă nu vom avea un al doilea val“, a spus Christophe Dridi.

De partea cealaltă, producţia revine odată cu piaţa, care în prezent la nivel european este puternic afectată - pentru 2020 se estimează deja un volum de 20-30% sub cel de anul trecut.

„Noi urmărim comenzile zi de zi. Principalii noştri clienţi sunt în ţările vest-europene. Martie şi aprilie au fost luni cu volume extrem de mici, în mai am început să creştem şi datorită măsurilor adoptate de guverne în Vest - în Franţa comenzile de astăzi sunt mai mari decât în perioada similară a anului trecut. În Italia, Germania, UK şi Spania astăzi avem un volum de comenzi similar cu cel din 2019. Este foarte important că aceste ţări sunt principalele noastre pieţe“, a spus Christophe Dridi.

El a subliniat că pentru a susţine industria, clienţii trebuie să cumpere în primul rând maşini produse în România, precum cele ale Dacia de la Mioveni, sau Ford de la Craiova.

În ceea ce priveşte dezvoltarea, inginerii din cadrul Renault Tehnologie Roumanie (RTR) continuă să proiecteze viitoarele mo­dele Dacia, iar planul de lansări nu este afectat.

„Inginerii români nu s-au oprit în nicio zi, 85% din inginerii RTR lucrează de la distanţă şi nu avem nicio întârziere. Mai mult, infrastructura de IT din România este foarte bună. Noi în România suntem responsabili de platforma Global Access a Renault - adică a modelelor Dacia. Din punct de vedere al sinergiilor, există şi vor exista componente comune. Viitoarele modele Dacia vor fi dezvoltate aici“, a subliniat şeful Dacia.