Afaceri de la zero. Cristian Naca ajunge cu brandul de mâncare preparată şi livrată Fit Food Way la 10.000 de clienţi în 11 oraşe şi ţinteşte Capitala pentru extindere: Avem mulţi pasionaţi de fitness care doresc să aibă o alimentaţie sănătoasă, dar nu mergem doar pe o nişă, ci oricine alege un stil de viaţă sănătos

Autor: Georgiana Mihalache 26.06.2020

După mai multe încercări în lumea businessurilor, între domeniile construcţiilor şi cel alimentar, antreprenorul Cristian Naca a creat în Oradea în 2018 brandul Fit Food Way, sub care prepară şi livrează mâncare. Astăzi, compania este prezentă în 11 oraşe din ţară, urmând să se extindă în alte trei anul acesta în sistem de franciză, concept implementat începând de anul trecut.

„Povestea a început la 20 de ani când am deschis un chioşc unde vindeam îngheţată, atunci am prins gustul afacerilor şi am pornit în călătoria mea cu peripeţii în lumea aceasta. Cu mâncarea sănătoasă am început în Londra, am văzut că acolo se practică mult livrările de mâncare la uşă, am zis că acest concept ar putea să meargă şi la noi, am aplicat ceea ce am văzut“, a povestit Cristian Naca, fondatorul Fit Food Way.

Pentru că păstrase din companiile din industria alimentară pe care le deţinuse aparatură şi utilaje, investiţia în noul business a fost una redusă, circa 3.000-4.000 de euro.

De la un local mic în Oradea, astăzi Fit Food Way numără 11 locaţii în oraşele mari din ţară, iar antreprenorul a dezvoltat sistemul de franciză pentru a se extinde. Doar trei locaţii sunt proprii, însă fondatorul companiei vrea să rămână doar să le gestio­neze, fiind în discuţii pentru predarea acelor spaţii unor parteneri.

„A urmat expansiunea teritorială, noi am decis că francizarea este cel mai bun mod. Acum suntem deschişi în 11 oraşe, urmează încă trei şi avem pe finalul acestei veri planul să deschidem în Bucureşti. Noi oferim garanţie de 100% din produsul pe care îl vindem, dacă în şase luni din activitate nu recuperează investiţia în franciză, noi prin contract îi dăm toţi banii investiţi“, a mai explicat Cristian Naca.

Actuala situaţie de cri­ză sanitară generată de pan­demia de COVID-19 nu a pus pre­siune pe afacerea Fit Food Way, busi­nes­sul fiind creat mai ales pentru zona online.

„Lucrăm foarte mult pe online, tot siste­mul nostru de a munci este în acest domeniu, pe noi nu ne influenţează mult poziţionarea restaurantului, avem o strategie bine pusă la punct“, a mai spus antreprenorul.

Cel mai vândut produs este pachetul de meniuri cu calorii reduse, care înseamnă cinci mese pe zi, trei principale şi două gustări. Ingredientele vin în mare parte de la fur­nizori locali, antreprenorul încercând să ia produse româneşti pentru a susţine busi­nessurile locale.

„Până la această pandemie, lumea a fost într-o grabă permanentă, iar noi am venit exact la timpul potrivit pentru a oferi un sistem de alimentaţie gândit cu ajutorul unor nutriţionişti. Alegem de fiecare dată produse româneşti şi credem că doar aşa putem prospera noi ca ţară. Şi în perioada când am fost în Londra, mergând prin magazine am văzut că la ei nu prea găseşti produse care nu sunt ale lor“, a mai spus Cristian Naca.

În total, circa 60 de angajaţi lucrează în cadrul Fit Food Way, iar perioada de după relaxarea restricţiilor a venit cu o echilibrare şi în piaţa muncii din domeniul HoReCa, puternic afectat înainte de lipsa forţei de muncă.

„Avem în jur de 10.000 de clienţi, încercăm să-i fidelizăm prin discounturi. Abonamentele sunt în funcţie de calorii sau porţii variază între 600 lei şi 1.100 de lei pe lună. Ne adresăm doar consumatorului final, acum o să începem nişte colaborări pentru firmele care au bonuri de masă“, a mai spus Cristian Naca.

Clienţii finali ai companiei sunt pasionaţi de fitness, dar şi persoanele care vor să trăiască sănătos şi aleg acest stil de viaţă. În ultimele cinci luni, Fit Food Way a avut un profit de 150.000 de lei. Planurile pentru anul 2020 urmăresc continuarea strategiei de francizare, antreprenorul având mai multe proiect pe care vrea să le reia acum, oddată cu relaxarea restricţiilor impuse de autorităţi.

„Antreprenorii trebuie să nu renunţe niciodată, nimeni nu o să reuşească din prima. Norocul stă de partea celor care încearcă şi sunt curajoşi“, a mai spus Cristian Naca.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.