ZF 15 minute cu un antreprenor. Laurenţiu Bănescu, Berea Zăganu: Consumatorii caută beri artizanale româneşti în perioada asta, încearcă să susţină afacerile mici şi antreprenorii locali

Autor: Cristina Roşca 26.06.2020

Berea Zăganu este prezentă în circa 300 de localuri HoReCa, acest segment reprezentând în mod normal 75% din vânzări, restul fiind contribuţia retailului.

Producătorul de bere Zăganu, ce deţine o fabrică în judeţul Prahova, şi-a bugetat o scădere a businessului în acest an de cel puţin 20%, procentul ur­mând a fi influenţat de evoluţia vi­itoa­re a nu­mărului de cazuri, de măsu­rile luate de autorităţi şi de criza eco­nomică. Com­pa­nia Fabrica de Bere Bună, care ope­rează busi­nessul, a obţi­nut în 2019 afaceri de 5,6 mil. lei, plus 16%, cu un număr mediu de 18 sa­la­riaţi. Pentru acest an era bugetat un nou avans, însă pandemia de Covid-19 a dat totul peste cap.

„A fost o perioadă foarte inte­resantă aceasta marcată de pandemia de Covid-19. Am avut două luni foarte bune, ianuarie şi februarie, chiar dacă sunt în extrasezon. Chiar şi prima jumătate din martie a mers la fel businessul, însă apoi după ce s-a instalat starea de urgenţă şi după ce s-au impus toate restricţiile, s-a oprit totul, mai ales în domeniul HoReCa, unde noi vin­deam peste 75% din producţia de bere“, spune Laurenţiu Bănescu, co­fon­datorul companiei. În HoReCa nu s-au oprit doar vânzările, ci şi încasările, toată lumea a îngheţat plăţile, ceea ce a pus producătorul de bere într-o situaţie dificilă, spune Laurenţiu Bănescu. Au ajutat însă destul de mult măsurile luate de autorităţi, în primul rând asigurarea şomajului tehnic de către stat.