Business MAGAZIN. Ce greşeli să nu faci când te duci să ceri bani fondurilor de investiţii: Să nu îţi ştii business-ul sau piaţa, să fii prea ataşat de el, sau să nu ştii de ce ai nevoie de bani

Autor: Andra Stroe 28.06.2020
Ai o idee de business şi vrei să porneşti un start-up sau ai dezvoltat deja o companie matură, cu un istoric solid, pe care vrei să o finanţezi pentru a o duce la nivelul următor? Şapte reprezentanţi din mediul de investiţii local au descris pentru business magazin principalele greşeli pe care le fac antreprenorii români când vor să îşi dezvolte afacerea.
 

Alexandru Bogdan, CEO Roca X

„Fără o analiză bazată pe cifre, care să susţină un diferenţiator clar în piaţă, o idee măreaţă, oricât de vizionară ar fi aceasta, rămâne în termeni financiari nevandabilă.”

„E un mare dezavantaj când CEO-ul companiei, care imprimă start-up-ului direcţia, e nepregătit în ceea ce priveşte analiza de piaţă. Un antreprenor care nu ştie să descrie competiţia sau percepţiile din piaţă, care nu poate trasa un forecast (prognoză – n. red.), nu e conştient de provocările cu care se confruntă, porneşte din start cu stângul şi trage în jos şi şansele companiei la finanţare.

Fără o analiză bazată pe cifre, care să susţină un diferenţiator clar în piaţă, o idee măreaţă, oricât de vizionară, rămâne în termeni financiari nevandabilă”, este de părere Alexandru Bogdan, CEO al fondului de investiţii cu capital de risc Roca X. Printre cele mai importante criterii analizate de fondul pe care îl conduce în momentul în care se ia decizia de a finanţa un start-up se numără: scalabilitatea businessului pe pieţe internaţionale, claritatea strategiei de go to market (modul în care o companie aduce un produs pe piaţă; în general, acest proces include un plan de afaceri care conţine publicul ţintă, planul de marketing şi strategia de vânzare – n. red.) şi, mai ales în aceste momente, fezabilitatea pe termen mediu şi lung sau rezilienţa la criză. „Ne uităm la afacerile disruptive la început de drum: tinerii antreprenori cu idei revoluţionare din zona de tehnologie, în stadiu de MVP (produs minim viabil) sau prototip, cu viziunea de a avea un impact în societate şi cu pasiunea pentru a transforma această dorinţă în realitate.”

Vedeţi articolul integral pe Business MAGAZIN.