Cererea mai mare pentru maşini verzi a dus businessul Toyota la aproape 340 mil. euro în 2019. În 2019 vânzările de maşini hibride au crescut cu 80% în comparaţie cu anul anterior

Autor: Bogdan Alecu 29.06.2020

Toyota România, importatorul mărcilor Toyota şi Lexus pe piaţa locală, a înregistrat o creştere de 25% a cifrei de afaceri în 2019 faţă de 2018 la aproape 340 mil. euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor.

Creşterea vine într-un context în care în ultimii doi ani piaţa auto europeană a mizat puternic pe încurajarea maşinilor verzi, inclusiv prin bonusuri de tipul Rabla şi Rabla Plus pe piaţa locală.

Anul trecut vânzările de maşini hibride au crescut cu 80% în comparaţie cu anul anterior. Spre comparaţie, la nivelul primelor cinci luni din 2020 hibridele "clasice" au scăzut cu 9% la 1.640 de unităţi, în timp ce hibridele de tip plug-in au urcat cu 60% la peste 200 de unităţi. Chiar şi aşa, hibridele au scăzut anul acesta mult mai puţin decât piaţa locală, care se contractă cu peste 30% din cauza restricţiilor şi a crizei provocate de pandemia de coronavirus. La nivelul primelor cinci luni, Toyota este cel mai important brand în ceea ce priveşte vânzările de maşini hibride, cu o cotă de piaţă de 81%, iar din vânzările Toyota, hibridele au 62%.