Antreprenori români: „În agricultură, asociaţi putem face mai bine faţă situaţiilor de criză şi putem reduce riscurile“

Autor: Miruna Diaconu 30.06.2020

Agricultura românească are potenţial de creştere, iar antreprenorii români prezenţi în cadrul ediţiei speciale ZF Live dedicate suplimentului ZF Agrobusiness consideră că asocierea e o cale de creştere şi de gestionare mai eficientă a situaţiilor de criză.

România are circa 1.500 de cooperative, dar ele reprezintă numai 3% din suprafaţa totală cultivată, iar asocierea producătorilor reprezintă un factor esenţial în dezvoltarea agriculturii româneşti.

„Comunismul a lăsat o traumă în mintea românilor, iar pro­ducătorii români evită să se asocieze şi astfel fără asocieri este foarte greu să aibă acces la spaţii de depozitare, la spaţii de sortare şi la spaţii de procesare. Ne-am dat seama că deşi suntem un retailer şi le putem oferi acces la piaţă, ca ei să aibă acces la piaţă mai au nevoie să parcurgă nişte etape“, spune Anca Damour, executive board member, Carrefour România.

România are o suprafaţă agricolă de 9,6 milioane hectare, dintre care suprafaţa cultivate cu cereal este de 5,4 milioane hectare, iar recolta de cereal în 2019 a fost de 29,5 milioane de tone. De altfel, productivitatea la hectar a crescut cu peste 50%. Agricultura e o ramură importantă a economiei cu 4,1% din PIB şi peste 40 mld. lei în 2019.