Toate tunurile se îndreaptă spre EY pentru auditul pe care l-a făcut la Wirecard şi nu a descoperit banii lipsă timp de trei ani

Autor: Ştefan Stan 30.06.2020

EY a început să îşi instruiască partenerii cum să se pregătească pentru discuţii dificile cu clienţii legate de auditul la Wirecard, gigantul german care şi-a cerut insolvenţa după ce a recunoscut că faimoşii 1,9 miliarde de dolari cash nu ar fi existat niciodată, scrie Financial Times.

Într-o notă internă către partenerii seniori, EY i-a sfătuit să le spună clienţii că obiectivul fraudei internaţionale de la Wirecard a fost să înşele investitorii şi pe EY.

De asemenea, EY le-a oferit partenerilor brefe de discuţie legate de scandal, care este cea mai mare fraudă contabilă din istoria postbelică a Germaniei, şi le-a spus că ar trebui să îl contacteze pe Sajid Hussein, avocatul şef pentru Europa, sau Jonathan Blackmore, head of risk management în regiune, pentru a ajuta cu ”discuţiile cu clienţii”, potrivit FT. 

Financial Times a dezvăluit săptămâna trecută că auditorii EY din Germania, trei ani la rând, nu au cerut informaţii cruciale contabile de la o bancă din Singapore, unde Wirecard ar fi avut până la 1 mld. de euro cash, o procedură simplă de rutină care ar fi putut deconspira frauda. James Freis, noul CEO de la Wirecard, a spus că până şi nişte simple cecuri ar fi fost suficiente să se descopere frauda.