ZF IT Generation. Alexandru Popescu şi Bogdan Bala, fondatori: Platforma fintech FinLight ajută antreprenorii locali printr-o soluţie simplă de raportare financiară accesibilă complet digital

Autor: Adrian Seceleanu 01.07.2020

„Nu ne oprim cu dezvoltarea, potenţialul este enorm şi încercăm să inovăm în mod constant.“

FinLight, un start-up fintech românesc fondat de doi  antreprenori români, Alexandru Popescu şi Bogdan Bala cu o experienţă individuală de peste 12 ani în analiză financiară, consultanţă şi mana­gementul riscului de credit, respectiv software development, acumulată în cadrul unor companii multinaţionale şi în mediul antreprenorial românesc, îşi propune să ajute companiile locale oferindu-le acces la o platformă digitală de unde pot obţine rapid o imagine asupra situaţiei financiare a afacerii.

„Scopul proiectului nostru este susţinerea mediului antreprenorial românesc prin introducerea raportării financiare ca practică integrată în procesul de management de zi cu zi al companiilor. Noi practic creăm cadrul în care deciziile de management se bazează pe informaţii clare în legătură cu situaţia şi performanţa companiei oferind o perspectivă la care antreprenorii nu au avut acces până acum mai mult din raţionamente de cost. Practic noi avem o soluţie bazată pe web care preia datele din contabilitatea firmei aşa cum se regăsesc ele la finalul procesului de pregătire a datelor contabile, le transformăm într-o formă uşor de utilizată pentru antre­prenori, pentru management, pentru oricine care are un interes în compania respectivă ţi care se regăseşte într-un proces decizional, de management, de creditare, de eficientizare a companiei, de consultanţă etc.“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandru Popescu, cofondator al FinLight.

„Modul de prezentare a datelor este foarte dinamic şi foarte uşor de înţeles astfel încât nu este nevoie să aibă o pregătire financiară prealabilă şi chiar dacă până acum au reuşit să înţeleagă într-o oarecare măsură informaţiile financiare cu această platformă totul va deveni mult mai clar. Pe lângă acest avantaj infor­maţiile pe care noi le pre­zentăm sunt foarte recente, şi raportarea vizavi de situaţia financiară a companiei are la bază datele din ultima balanţă contabilă. Mai mult decât atât evoluţiile pot fi analizate urmărind serii lunare, de la lună la lună, spre deosebire de exemplu de alte rapoarte existente în piaţă care oferă date din 6 în 6 luni sau anuale. În acest moment soluţia este funcţională şi avem câţiva clienţi. Nu ne oprim cu dezvoltarea, potenţialul este enorm şi încercăm să inovăm în mod constant. Acum suntem în punctul în care avem un produs stabil care poate să ofere o mână de ajutor ţi începem să explorăm căile de distribuţie pentru a aduce acest serviciu acolo unde este nevoie de el, în piaţa antreprenorială din România“, a adăugat el.

Prin implementarea funcţiei de raportare financiară internă, antreprenorii identifică modalităţile prin care îşi pot îmbunătăţi afacerea: evaluarea structurii veniturilor, menţinerea sub control a cheltuielilor, evaluarea structurii bilanţiere (resurse disponibile şi datorii), eficientizarea ciclului de conversie a numerarului şi dimensionarea corectă a creditului comercial şi/sau a celui bancar.

Antreprenorii au acces permanent la imaginea financiară de ansamblu a companiei, precum şi posibilitatea de a accesa informaţii esenţiale pentru a exercita o funcţie corectă de monitorizare financiară. FinLight aduce antreprenorilor şi o serie de funcţii, printre care se numără: disponibilitatea informaţiei imediat după efectuarea înregistrărilor contabile, comparativ cu alte soluţii de raportare ce oferă informaţii cu 6 luni întârziere şi doar după după închiderea situaţiilor financiare statutare; capacitatea de  personalizare şi adaptare a raportării în funcţie de nevoile de analiză ale utilizatorilor; posibilitatea analizei variaţiilor lunare, prin prezentarea informaţiilor în serii lunare; accesul la informaţii clare şi detaliate, incluzând paşi intermediari de verificare a datelor, ca urmare a utilizării datelor contabile brute de bază - înregistrări pe fiecare tranzacţie; atenţionarea permanentă a utilizatorului, printr-un sistem de alertă integrat în platformă, asupra ariilor sensibile ale companiei - capacitatea de plată, stabilitatea financiară şi calitatea fluxului de numerar; alertele sunt structurate şi detaliate, şi atrag atenţia asupra evoluţiei situaţiei financiare la fiecare actualizare lunară a datelor.