Valer Hancaş, Kaufland: Peste 85% dintre furnizorii Kaufland sunt din România, iar procentul creşte de la an la an. Românii sunt interesaţi să consume local

Autor: Cristina Roşca 01.07.2020

 Pandemia de COVID-19 a adus în prim-plan vulnerabilităţile comerţului global, mai ales ale celui alimentar, în special în cazul ţărilor care se aprovizionau masiv din afara Europei ♦ Odată cu problemele de aprovizionare la nivel mondial din primele săptămâni ale stării de urgenţă, companiile s-au reorientat către producătorii locali ♦ Consumatorii au început şi ei să caute tot mai mult bunuri „made in Romania“.

Grupul german Kaufland, liderul pieţei locale de comerţ alimentar cu afaceri de aproape 11 mld. lei în 2018, ultimul an pentru care există date publice, are peste 85% dintre furnizori, companii din România, iar procentul creşte de la an la an.

„În ultimii cinci ani, acest număr a crescut constant, cifre importante înre­gistrându-se, de exemplu, în 2017, când am depăşit procentul de 77% colaboratori locali. De atunci, am continuat să adăugăm peste cinci procente, iar astăzi ne bucurăm să fim printre retailerii care au înţeles acest trend local de consum şi care lucrează îndeaproape cu cooperativele agricole, cu mici întreprinzători din România, pentru categoriile de legume-fructe, carne de porc, brânzeturi şi mult alte specialităţi tradi­ţionale, pe care le-am reunit în marca pro­prie K-Vreau din România, prima marcă făcută exclusiv cu producători locali“, spune Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs la Kaufland România.