Analiză ZF. În comerţul alimentar din România lupta pentru putere este printre cele mai strânse din regiune: primii cinci jucători au doar 45% din piaţă, faţă de 70% în Cehia

Autor: Cristina Roşca 06.07.2020

♦ Grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland şi Lidl, este lider în România şi Cehia, iar în Polonia şi Ungaria îşi face loc în top cinci jucători din comerţul alimentar ♦ Rusia este piaţa cu cei mai mulţi jucători locali la vârf, patru din cinci, singurul nume străin fiind Auchan, însă cu o cotă de piaţă de doar 2,5% ♦ Piaţa din România este printre cele mai puternic concurenţiale, cu primii cinci jucători care controlează doar 45% din vânzări ♦ Micii comercianţi tradiţionali încă au 70.000-80.000 de magazine şi aproape 40% cotă de piaţă.

„Comerţul cu dominantă alimentară din Europa de Est creşte moderat de câţiva ani. O schim­bare majoră a ulti­milor ani este declinul rapid al comerţului tradi­ţio­nal care lasă locul ma­ril­or nume mo­der­ne. Piaţa se va consolida şi maturiza în urmă­torii ani, cu marii jucători care vor expe­rimenta la nivel de noi formate şi ino­va­ţii în domeniul digital“, spun ana­liştii companiei de cer­ce­tare de piaţă Euro­mo­nitor.

Românii au chel­tuit anul trecut în co­merţul cu domi­nantă alimentară 22 de mi­li­ar­de de euro, iar 45% din această sumă a fost împărţită de cele mai mari cinci grupuri din piaţă, respectiv Schwarz (Lidl şi Kaufland), Carrefour (cu toate formatele de magazine), Profi, Ahold Delhaize (Mega Image) şi Auchan, arată datele Euromonitor.