Consumul individual a crescut cu 20% în mai, dar oamenii de afaceri nu cred în această minune. Dan Şucu, Mobexpert: „Cifrele de afaceri sunt bune, dar problema este profitabilitatea“. Călin Costinaş, Profi: „Noi estimăm că în toamnă vor fi mai multe disponibilizări şi lucrul acesta va afecta consumul“

Autor: Miruna Diaconu 07.07.2020

umul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 20,3% în luna mai faţă de luna an­terioară, când a fost înre­gis­tra­tă cea mai mare scădere din ultimii ani, de  minus 22,3%, ca serie ajustată, ara­tă datele Institutului Naţional de Statistică. Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul este cel mai important indicator pentru consumul privat.

Criza a lovit însă diferit, aşa cum un naufragiu marin lasă în urmă morţi, dar salvatorii mai găsesc câte un supravieţuitor agăţat de o scândură a bărcii sfărâmate.

Dan Şucu, proprietarul retailerului de mobilă Mobexpert, spune că pentru lunile aprilie-mai, scăderea businessului în zona afacerilor cu mobilă este undeva la 40%, în contextul în care magazinele fizice au fost închise şi veniturile au venit doar din vânzările online.

Dan Şucu pune sub semnul întrebării datele Institutului Naţional de Statistică, precizând că momentele dificile prin care au trecut cei din comerţul nealimentar nu se reflectă deloc în datele prezentate, iar comparaţia de la o lună la alta nu îşi are sensul în contextul fără precedent prin care mediul de afaceri a trecut.