eMAG, liderul pieţei de retail online, a revenit pe profit net după şase ani. Compania deţinută de grupul Naspers şi antreprenorul Iulian Stanciu a avut un câştig net de aproape 50 mil. lei la afaceri de 4,6 mld. lei

Autor: Adrian Seceleanu 09.07.2020

Dante Internaţional, compania care adminis­trea­ză eMAG - cel mai puternic retailer online din Româ­nia şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, a re­ve­nit pe profit net în 2019, după şase ani în care a raportat pier­deri, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice din România. Compania a raportat la Finanţe afaceri de 4,599 mld. lei, mai mari cu 8% faţă de anul precedent, şi un profit net de 49,5 mil. lei, faţă de o pierdere netă de 44,7 mil. lei în 2018.

Cum a reuşit eMAG să treacă pe profit? „Rezultatele din 2019 au fost susţinute în primul rând de modul în care am reuşit de-a lungul timpului să ne adaptăm nevoilor clienţilor (...), dar şi investiţiilor în logistică, tehnologie şi dezvoltare“, a declarat pentru ZF Tudor Manea, director general al eMAG România.

Reprezentantul eMAG a explicat şi ce entităţi sunt prinse în cifra de afaceri raportată de compania Dante Internaţional la Finanţe. „În 2019, structura Dante Interna­ţional SA cuprindea eMAG România, Fashion Days România, Bulgaria şi Ungaria şi vânzări intercompanii pentru eMAG Bulgaria şi parţial eMAG Ungaria“.

Cu totul, afacerile grupului eMAG au fost mai mari, conform lui Manea. „La nivelul grupului eMAG, cifra de afaceri a fost de 5,6 miliarde lei, în creştere cu 17,3% de la an la an, cu profit operaţional pozitiv“.