Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Alexandru Chiric, acţionar, Transilvania Nuts: Am finalizat investiţia de 4 mil. euro în noua fabrică din Ciugud, Alba. Pentru 2020 ţintim o creştere de 38%

Autor: Alex Ciutacu 13.07.2020

♦ Transilvania Nuts obţine 88% din cifra de afaceri din exporturile către 23 de ţări de pe trei continente.

Transilvania Nuts a inaugurat noua fabrică pentru procesarea miezului de nucă în Ciugud, judeţul Alba, în octombrie 2019, după o investiţie de 4 mil. euro, iar acum pregăteşte un proiect de investiţii de peste 2 mil. euro, a explicat Alexandru Chiric, acţionar şi co-fondator al Transilvania Nuts, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Anul trecut am finalizat în octombrie in­vestiţia şi am avut inaugurarea fabricii noi de la Ciugud, Alba, o fabrică în care am in­vestit peste 4 mil. de euro, dintre care 900.000 de euro fonduri europene. Am făcut o fabrică la cele mai înalte standarde de calitate din Eu­ro­pa de Est şi avem utilaje în valoare de peste 2,5 mil. euro. Anul acesta am mai depus un pro­iect, care credem noi că se va fina­­liza la sfâr­şitul anului 2021 cu o investiţie de peste 2 mil. euro în alte echipamente“, a declarat Alexandru Chiric, cel care a fondat acest business în anul 2014 alături de antreprenorul Levente Bara, fondatorul Supremia Grup.  

Cu afaceri de circa 8,2 mil. euro în 2019, conform datelor oferite de companie, Transilvania Nuts ţinteşte pentru 2020 o creştere de 38% a cifrei de afaceri, în contextul în care co-fondatorul a spus că nu a înregistrat pierderi în criză, ci doar o serie de blocaje operaţionale. 

„În 2019 ne-am apropiat de 40 mil. lei cifră de afaceri, adică 8,2 mil. euro. A fost şi o pauză de producţie de o lună şi jumătate, cu mutarea din locaţia veche în fabrica nouă, ceea ce ne-a pus în dificultate pentru o lună, dar cifrele arată bine şi pentru 2020 faţă de bugetul estimat în decembrie anul trecut. Acum la 6 luni am mai ajustat cu încă 12% creşterea aşteptată. Cred că vom ajunge la finalul anului cu o creştere de peste 38% faţă de 2019“, a spus el. 

De la fondare, Transilvania Nuts şi-a consolidat poziţia şi operaţiunile prin achiziţii, cumpărând companii precum Ava 3 Company din Curtici, Arad – unul dintre cei mai mari procesatori de miez de nucă din România – precum şi brandurile Nutribon şi Yoli. 

Transilvania Nuts obţine 88% din cifra de afaceri din exporturile către 23 de ţări, de pe trei continente. 

Astăzi, compania are 52 de angajaţi, iar pentru anul 2020 plănuieşte să ia cu asalt retailul modern cu brandul de batoane de fructe şi fructe uscate ambalate Nutribon, atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. 

„Cu Nutribon vrem să intrăm până la finalul anului 2020 în tot ce înseamnă retailul modern din România. (…) Dacă ajungem cu produsele în cinci ţări anul acesta, dar poziţionaţi bine în retail, suntem foarte ok. Apetitul există pentru că este un produs sănătos pe care îl caută toată lumea, îl caută atât est-europenii, cât şi Orientul Mijlociu, unde au cultura nucii. Suntem în negocieri şi tratative şi cu Statele Unite, unde sunt dorite produsele noastre“, a spus Alexandru Chiric. 

În acest sens, Transilvania Nuts vrea să capitalizeze actualele schimbări din comportamentul de consum şi să mizeze pe o nouă obişnuinţă a românilor de a mânca snack-uri mai sănătoase. O parte din noile produse ale companiei ar urma să ajungă pe piaţă chiar în 2020. 

„Avem deja dezvoltate mai multe segmente şi linii, tot ce înseamnă partea de batoane, ne dorim la bază să stea nuca cu diferite arome, celălalt segment este Nutribon pe partea de fructe uscate şi diferite mixuri. Vrem să le oferim clienţilor snacks-uri sănătoase pentru că nuca este un produs sănătos şi putem dezvolta multe produse interesante şi aducem nouătăţi pe piaţă pentru că nuca este un produs foarte sensibil şi dacă nu este procesat cu grijă pot apărea probleme. Dar noi ştim să îl procesăm, să îl depozităm şi cu siguranţă vom ajunge să mâncăm snacks-uri cu nucă românească“, a explicat el. 

Cu peste 5.000 de tone de nuncă procesate în fiecare an, compania foloseşte în special materie primă din România, însă pe măsură ce businessul creşte, Transilvania Nuts trebuie să se întoarcă şi spre importuri.

„Preponderent luăm peste 90% din nucă din România, dar am început şi demersurile pentru a face importuri atât din Europa, cât şi din America. Avem o calitate bună a nucii şi în România şi în Europa de Est, dar după investiţia de 4 milioane de euro finalizată anul trecut, noi credem şi suntem nevoiţi să avem un aflux foarte mare de materie primă astfel încât să facem faţă pieţei şi solicitărilor pe care urmează să le avem“, a declarat co-fondatorul companiei. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Transilvania Nuts:

♦ Lipsa forţei de muncă. Este un subiect care ne interesează şi la care am căutat tot timpul rezolvare. Nu suntem o companie destul de veche, la noi în judeţ sunt companii de top, sunt lideri naţionali şi internaţionali în diferite domenii, astfel încât dânşii au acaparat tot ce înseamnă forţă de muncă, dar în această criză am angajat un manager pe resurse umane pentru a ne fideliza oamenii, pentru a fi mai aproape de ei şi pentru a forma o echipă. 

♦ Lipsa unei strategii de ţară. Este greu să o faci dacă tot ce înseamnă bugetari sunt politizaţi. Atâta timp cât avem un guvern care vine şi schimbă toţi managerii, fie că sunt buni, fie că sunt răi pentru că nu au o anumită culoare politică, eu cred că este greu dacă faci o strategie de ţară să fie ţinută de următorii care vin la guvernare. Nu cred că putem avea o strategie de ţară care să aducă rezultate bune până nu depolitizăm situaţia.