Lovitură în plin. Grupul Karpaten Turism a avut o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, iar estimările optimiste pentru anul acesta sunt de 15 milioane euro. Vacanţele a 20.000 de oameni, în perioada martie-iunie, au fost reprogramate

Autor: Miruna Diaconu 13.07.2020

Grupul Karpaten, unul dintre cei mai mari jucători din turism pe incoming, controlat de Gheorghe Mărginean, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 40 milioane euro, iar pentru anul acesta un scenariu optimist ar fi cel de 15 mi­lioane de euro cifră de afaceri.

Perioada crizei generate de pandemia de COVID-19 a fost una destul de dificilă pentru grupul care activează în sectorul de turism, unul dintre cele mai afectate de criză. Totuşi, începutul anului a fost unul bun, iar până la sfârşitul lunii februarie, creş­terea vânzărilor a fost de 70% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Fiind sistate toate operaţiunile aproape de la o zi pe alta, obiectivul nos­tru principal a devenit repatrierea în sigu­ranţă a tuturor turiştilor aflaţi în vacanţă în diferite colţuri ale lumii. Cea mai mare provocare a fost misiunea de a convinge turiştii de a renunţa la vacanţa lor şi de a se întoarce acasă, într-o perioadă în care acest virus nu afectase atât de multe ţări, spun reprezentanţii grupului pentru ZF.