Studiu Mastercard: Măcelarii, comercianţii de fructe, legume şi brânzeturi au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare; 6 din 10 români încearcă să cumpere de la comercianţi locali

Autor: Roxana Rosu 13.07.2020

Şase din 10 români care au mers la cumpărături în perioada post-izolare declară că încearcă în mod activ să achiziţioneze produse de la comercianţii locali pentru a-i ajuta să-şi readucă activitatea la normal, unul din trei (34%) afirmând că de la începutul stării de urgenţă au descoperit noi magazine în comunitatea lor, arată un studiu Mastercard.

Aproape doi din trei (62%) spun că intenţionează să cumpere în continuare de la magazinele locale, chiar şi acum când măsurile de distanţare socială au fost reduse.

„Perioada pe care o traversăm a schimbat modul în care românii îşi achiziţionează produsele şi serviciile de care au nevoie, aceştia orientându-se şi către surse locale de încredere, şi, totodată, a determinat o creştere semnificativă a cumpărăturilor online şi a celor contactless, oamenii fiind mult mai conştienţi că mijloacele digitale de plată le oferă siguranţă, rapiditate şi confort. De asemenea, magazinele şi comunităţile locale joacă un rol important în furnizarea de bunuri şi servicii, în repornirea economiei, precum şi în sprijinirea localnicilor şi în stimularea spiritului comunităţii. Sperăm ca această perioadă dificilă să contribuie la construirea unei relaţii între oameni şi comercianţii locali şi la menţinerea acesteia, chiar şi pe măsură ce viaţa va reveni la normal”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România şi Croaţia.