Ce se întâmplă cu pasagerii celor mai mari două companii aeriene low-cost din România? Rambursări de bani, zboruri alternative, vouchere sunt soluţiile operatorilor pentru zborurile anulate din cauza pandemiei

Autor: Alina-Elena Vasiliu 18.07.2020

♦ Majoritatea pasagerilor Wizz Air au optat pentru credite Wizz, deoarece au primit un supliment de 20% pe lângă suma plătită iniţial ♦ În total, Blue Air a acordat vouchere care cumulează o valoare de peste 20 de milioane de euro.v

Vouchere folosibile în decurs de până la doi ani, returnări de bani sau reprogramări ale zborurilor sunt soluţiile pe care le-au găsit cele mai mari două companii aeriene de pe piaţa locală după numărul de pasageri – Wizz Air şi Blue Air – pentru pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în contextul pandemiei de Covid-19. ZF a transmis solicitarea de a răspunde la întrebări şi către Ryanair, a treia cea mai mare companie low-cost după cele menţionate, însă reprezentanţii acesteia nu au răspuns.

„Procesul de rambursare a fost automatizat la Wizz Air, iar compania aeriană s-a angajat să transfere 100% din suma iniţială a tarifului în termen de 30 de zile, dacă pasagerii au optat pentru rambursarea în numerar după anulările cauzate de măsurile restrictive ale ţărilor în cadrul demersurilor de a limita răspândirea Covid-19. Pasagerii cu rezervări afectate de modificarea programului sunt informaţi şi li se oferă automat un zbor alternativ, rambursarea completă sau 120% din tariful iniţial, sub formă de credit de companie. Majoritatea pasagerilor aleg creditul Wizz datorită suplimentului de 20%“, spun reprezentanţii Wizz Air.