Anul şi creşterea pentru producătorul Nurofen pe piaţa românească. Britanicii de la Reckitt Benckiser sunt la un pas de 600 mil. lei afaceri în România

Autor: Georgiana Mihalache 16.07.2020

► În ultimii cinci ani afacerile Reckitt Benckiser în România s-au dublat, până la 591 mil. lei în 2019

► Compania pune pe piaţă brandul Nurofen, cel mai cumpărat produs fără reţetă pentru răceală sau dureri.

Reckitt Benckiser, companie britanică, prezentă pe piaţa locală din 2002, a ajuns la afaceri de 591 mil. lei în 2019, un avans de 5% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe. Compania aduce pe piaţa locală branduri de medicamente ca Nurofen, Gaviscon, dar are în portofoliu şi produse de curăţat şi brandul Durex.

Nurofen trage însă în sus vânzările compa­ni­ei pe piaţa locală, fiind în topul celor mai vândute bran­duri de medicamente fără reţetă care tratează ră­ceala sau durerile. De altfel, în piaţa de circa 700 mil. lei a produselor pentru dureri, Nurofen deţine 16% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă anual circa 120 mil. lei, din calculele făcute de ZF pe baza datelor de la Euromo­nitor. Din vânzările totale ale Reckitt Benckiser în România, un singur brand, Nurofen, aduce 20% din business, potrivit calculelor făcute de ZF.