Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Aveam în plan să deschidem două restaurante, dar în contextul pandemiei s-ar putea să închidem unul
♦ “Dacă atingem 70% din valoarea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut, suntem fericiţi, asta în contextul în care ne bugetasem o creştere de peste 20% la începutul lui 2020.“
Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama, cu afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018, avea bugetat să deschidă două restaurante în 2020, însă acesta era planul înainte ca pandemia de COVID-19 să blocheze industria HoReCa. Astfel, brandul ar fi ajuns să numere opt locaţii în Bucureşti.
„Planurile pentru anul în curs vizau deschiderea a încă două noi unităţi, dar acum este posibil să decidem să închidem un restaurant, deoarece zona respectivă a pierdut toţi clienţii şi nu văd o revigorare pe termen mediu şi lung“, a spus Cătălin Mahu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, realizată de ZF în parteneriat cu First Bank.
El consideră că în contextul pandemiei de COVID-19 multe zone din Capitală se rescriu, iar businessurile trebuie şi ele regândite pentru a rezista pe piaţă. „Încercăm să ne reinventăm, să găsim formule noi pentru a trece peste această perioadă. Respectăm condiţiile impuse de autorităţi, terasele sunt mai goale, avem mai puţine locuri la mese. Spre exemplu, terasa restaurantului de la Ateneu avea 150 de locuri, iar acum are doar 70, şi nici acestea nu sunt ocupate toate.“
Chiar dacă numărul de clienţi a scăzut pe fondul pandemiei, bonul mediu şi-a menţinut valoarea în jurul sumei de 90 de lei, spune proprietarul reţelei de restaurante. În medie, cele şase restaurante La Mama înregistrează peste 200.000 de clienţi pe an.