Dragoş Petrescu, proprietarul City Grill: Am pornit două divizii noi de business: livrare la domiciliu şi produse semipreparate ce pot fi găsite la raft, deoarece nu ştim când îşi revine industria de restaurante. Avem un meniu de 66 de preparate noi, special dezvoltate pentru zona de livrare

Autor: Alexandra Cepăreanu 26.07.2020

Dragoş Petrescu, fon­da­to­rul grupului de res­ta­u­rante City Grill, spu­ne că în urma pan­de­miei şi a măsurilor de distan­ţa­re socială şi limitare a răs­pândirii noului co­ro­navirus, care au pus pe pauză indus­tria de restaurante, a decis să deschidă două noi linii de business, respectiv ser­vi­ciul de livrare la domiciliu şi produse semi­preparate „ready to eat“ şi „ready to cook“, care pot fi achiziţionate de pe raf­turile reţelelor de magazine Profi şi Mega Image.

„Noi am decis să punem offline-ul pe hold, pentru că industria de res­tau­ran­te îşi va reveni dar nu ştim când, şi să por­nim două divizii noi de business: li­vra­re la domiciliu şi mâncarea ready to eat sau ready to cook, adică semi­pre­pa­rate pe care le poţi cumpăra de la raft şi le poţi pregăti rapid. Avem deja par­te­ne­­riat cu două reţele de super­mar­ke­t­uri“, a spus Dragoş Petrescu în cadrul emi­siunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare, realizată de Ziarul Finan­ciar în parteneriat cu First Bank.

De asemenea, pentru clienţii care fac comandă la domiciliu, compania a dez­voltat un meniu de 66 de preparate gân­dite şi gătite special pentru acest seg­ment de business. „Avem un meniu de 66 de produse noi, special dezvoltate pen­tru zona de livrare.“

Antreprenorul spune că în prezent in­dustria de restaurante se află sub ni­velul de 40% din întregul potenţial pe care îl are. El este de părere că oamenii vor reveni în restaurante, „cel mai pro­ba­bil în semetrul doi al anului 2021“, în­să o parte dintre consumatori vor fi scep­­tici şi vor rămâne clienţi fideli pe par­tea de livrări şi comenzi online.

„Anumite zone, cum este divizia de li­vrare, va rămâne undeva între 20 şi 25% din viitorul business. Acum se vede care este mentalitatea antreprenorilor, dacă reu­şesc să se desprindă de istorie şi dacă pot să se reinventeze. În astfel de con­texte, dacă nu poţi să priveşti businessul ca pe un start-up nu te poţi transforma şi nu poţi rezista pe piaţă.“

Proprietarul City Grill mai atrage aten­ţia asupra restaurantelor din zonele de birouri, care în contextul pandemiei sunt goale având în vedere că angajaţii lu­crează de acasă. Astfel, Dragoş Pe­trescu spune că jucătorii din industria HoReCa amplasaţi în zone de clădiri de bi­rouri trebuie să găsească soluţii să ajun­gă la clienţii lor, „deoarece clienţii nu mai pot ajunge la ei.“„Dacă înainte de pandemie aveai 1.500 de clienţi pe zi pentru că munceau în clădirea de birouri de lângă, acum mai ai 15% din acest număr, pentru că restul lucrează de acasă. Trebuie să ţină cont de faptul că cei care muncesc acum de acasă nu se apucă de gătit şi au nevoie de servicii de livrare, dacă vor să reziste pe piaţă“, a explicat Dragoş Petrescu.

De altfel, acesta consideră că multe segmente din economie vor fi afectate de efectele pandemiei de COVID-19, chiar dacă momentan anumite sectoare de activitate, cum este cel de retail ali­mentar, nu simt încă efectele ne­ga­tive.

„Cred că trebuie să fim precauţi pentru că va urma un an foarte dificil. Trebui să ne adaptăm unei situaţii noi, să vedem ce doreşte piaţa şi să ne putem transforma, să fim flexibili.“