Rareş Vâsc, un antreprenor care a locuit câţiva ani în Suedia, a revenit în ţară să producă biciclete din bambus. DiveraHub produce biciclete pe care le poate personaliza după datele biometrice ale clientului. „Am avut unele cerinţe poate mai atipice pentru o bicicletă, cum ar fi să încorporăm cristale Swarovski în cadru.“

Autor: Cristina Roşca 20.07.2020

Pandemia de COVID-19 a revoluţionat transportul urban, astfel că într-o perioadă în care mijloacele de transport în comun sunt considerate a fi periculoase din punctul de vedere al transmisiei bolii, iar maşina, deşi sigură, este de multe ori neprietenoasă cu mediul, bicicleta a căpătat noi valenţe şi a câştigat tot mai mulţi adepţi. Chiar şi în România şi chiar şi în Bucureştiul nu prea prietenos cu cei care pedalează spre muncă sau pentru relaxare, mersul pe două roţi e tot mai popular.

„Într-adevăr răspândirea COVID-19 şi-a pus accentul pe mai toate ramurile econo­miei, inclusiv transportul. Atât în timpul pan­demiei, cât şi după, transportul în marile oraşe a fost redefinit. Se observă o creştere accen­tuată a vânzărilor de biciclete şi tro­ti­nete“, spune Rareş Vâsc, fondatorul Divera­Hub, o companie locală care rea­lizează vehicule pe două roţi din bambus. „Deşi există un trend ascendent şi în ce­rin­ţa de biciclete electrice, trotinetele elec­tri­ce au avut o creştere ex­plozivă în Ro­mânia, pro­babil datorită pre­ţurilor lor acce­sibile şi pre­ferinţei unor con­sumatori pentru tot ce-i au­tomat şi nu necesită efort fizic prea mult“, adaugă el.