Americanii de la Brillio îşi anunţă planurile: Viziunea noastră este să facem din România un centru de dezvoltare full-service care poate servi toţi clienţii noştri globali. „După ce a început criza COVID, toată lumea a început să ia decizii aproape instant inclusiv în legătură cu proiectele de transformare digitală“

Autori: Ştefan Stan , Adrian Seceleanu 21.07.2020

Brillio, o multinaţională ame­ricană susţinută de fondul gigantic de investiţii Bain Capital din SUA, îşi propune să se extindă puternic în plan local, atât în zona de analiză de date, cât şi pe partea de cloud, după ce a cumpărat Cognetik, o firmă americană cu operaţiuni în România. 

„Pe lângă extinderea capacităţilor existente de analiză a datelor din cadrul Cognetik în România, vrem să ne extindem şi în alte arii. Ne propunem să creştem capabilităţile de inginerie de cloud, să recrutăm pe partea de cloud transfor­mation. Viziunea noastră este să facem din România un centru de dezvoltare full-service care poate servi toţi clienţii noştri din jurul lumii“, a declarat pentru ZF Shailen Salvi, Chief Solutions Officer în cadrul Brillio. 

Salvi spune că extinderea capacităţilor existente în România este focusul imediat pentru Brillio. Aceasta include roluri precum analişti, ingineri de date, dezvoltatori software etc. 

„Criza COVID a forţat toate organizaţiile să îşi regândească strategiile de recrutare şi de birouri. Aceasta este o oportunitate pentru noi să ne focalizăm mai puţin pe o locaţie specifică, ci mai degrabă să vedem unde găsim talent disponibil în România. Vrem să extindem şi capacităţile de product engineering din România. Asta include toate rolurile, de la developeri, ingineri front-end, până la QA sau UI. Brillio îşi propune să crească şi capabilităţile de cloud transformation, inclusiv migrarea de la platformele vechi la tehnologii cloud cum ar fi Azure şi AWS (Amazon Web Services)“, a spus el. 

Volumul de angajări rămâne încă să fie discutat. Şeful pe operaţiuni de la Brillio susţine că amploarea extinderii depinde de cererea din piaţă. 

„Avem clienţi puternici acum, iar dacă acest lucru va continua în ritmul în care a mers în ultimele 6 luni, cred că planurile de extindere din punctul de vedere al resurselor vor fi semnificative.“ 

Prin achiziţia Cognetik, Brillio îşi propune să devină principalul jucător în industria de transformare digitală la nivel global, Cognetik acţionând ca un catalizator pentru extindere. 

„Expansiunea geografică este foarte importantă. Suntem o organizaţie globală, avem operaţiuni în Statele Unite, Europa, UK şi India, iar acum, după ce am adăugat Cognetik şi facilităţile din România, cred că avem şi mai multe opţiuni pe care să le prezentăm clienţilor noştri. Achiziţia nu doar că ne oferă soluţii locale pentru clienţii europeni, americani şi britanici, dar ne oferă capacitatea să extindem operaţiunile noastre în România“, a spus Salvi. 

Brillio, care este o companie IT din Silicon Valley, focalizată pe data science, transformare digitală şi machine learning, a avut un ritm de creştere de aproximativ 30% pe an în ultimii 3 ani pe divizia de analytics, înainte de achiziţia Cognetik. Brillio a înregistrat cel mai bun trimestru fiscal din istoria companiei în T2/2020, chiar în mijlocul pandemiei. 

„Suntem foarte fericiţi că Brillio îşi propune să extindă echipa din România. Avem aici unii dintre cei mai talentaţi oameni din lume, mi-ar plăcea să văd cum această echipă creşte şi cum vom continua să investim în plan local. Vedem în această perioadă că toţi clienţii noştri investesc în digital şi chiar îşi cresc bugetele de investiţii. Dacă până acum nu au investit în data analytics, vor începe cu siguranţă de acum. Investiţia din partea companiilor în transformare digitală va continua să avanseze puternic, în condiţiile în care firmele realizează impactul pe care online-ul îl are asupra businessului lor. Suntem extrem de bine poziţionaţi în piaţă, credem că totul va merge foarte bine pentru noi pe termen lung“, a declarat Daniel Herdean, CEO şi cofondator al Cognetik, în prezent managing partner la Brillio. 

De asemenea, şi procesul de luare de decizii a accelerat în această perioadă. În mod normal, în marile corporaţii deciziile durează mult. După ce a început criza COVID, toată lumea a început să ia decizii aproape instant. Aceste companii trebuie să fie extrem de atente, atât la clienţi, cât şi la pieţe, explică Herdean. 

Cognetik a intrat pe piaţa din România în 2016 şi a crescut semnificativ de atunci.

„Partea frumoasă la România este că avem acces la vaste resurse de talent şi este foarte uşor să recrutăm oameni extrem de inteligenţi, muncitori şi bine pregătiţi. Asta a fost de mare ajutor pentru creşterea Cognetik. Suntem norocoşi să putem avea toţi aceşti oameni în România. Cred că şi înainte de criză eram deja pe calea spre digitalizare. Această pandemie doar accelerează procesul. Singura cale să creştem sănătos este să ne folosim de date. Avem nevoie de date, pentru că în funcţie de ce ne spun acestea putem lua decizii corecte“, a spus Radu Lucaciu, care conduce operaţiunile Cognetik în România. 

Cognetik, o companie de consultanţă digitală fondată de doi români şi un american, cărora li s-a adăugat un român în Oradea, a fost preluată indirect la începutul lunii iulie de fondul de investiţii gigantic Bain Capital prin Brillio, unde fondul american este acţionar majoritar. 

 

Ce au mai declarat reprezentanţii companiilor în cadrul interviului: 

Daniel Herdean: Am avut 5 ani extraordinari. Am fondat compania (n.red. Cognetik) în 2015 şi am fost norocoşi să aducem unele dintre cele mai mari companii din lume ca şi clienţi, companii precum McDonald’s, Facebook, eBay, Pizza Hut. Când am început acest proces la sfârşitul anului trecut, nu căutam neapărat să vindem. Dar s-a întâmplat în mod natural. Brillio avea o nevoie să îşi extindă capabilităţile în customer şi marketing analytics, care este expertiza Cognetik. Am lucrat la acest deal pe parcursul ultimelor 8 luni. Au fost unele luni unde a trebuit să luăm o pauză din cauza COVID, dar am reuşit să trecem peste această perioadă. 

Daniel Herdean: Dintre toate soluţiile pe care le oferim, cea cu care ne mândrim cel mai mult şi cea pe care clienţii o iubesc cel mai mult este să îi ajutăm să înţeleagă ”călătoria  consumatorului - customer journey”. Asta înseamnă totul de la marketing acquisition, până la ce face clientul în cadrul întregii experienţe digitale, în aplicaţie sau pe web şi apoi cum acel client este loializat. Noi putem să le oferim clienţilor perspective extrem de valoroase pentru a-şi creşte semnificativ venitul generat prin acei clienţi, dar şi să îmbunătăţească experienţa utilizatorilor şi să îi loializeze. 

Radu Lucaciu: Mă bucur de rolul crescut pe care data science îl are în toate deciziile. Sunt sigur că putem acoperi totul, putem integra data science şi machine learning în orice e legat de clienţii noştri. 

Joseph King, CMO Brillio: Sunt unele studii care arată că şi după ce va apărea vaccinul, chiar şi după anul 2021, peste 40% dintre angajaţi vor lucra de acasă, nu neapărat full time, dar majoritatea timpului. Au fost deja făcute investiţii care să ne permită să lucrăm de acasă, iar cine nu a făcut, cu siguranţă va face. Ceea ce auzim şi vedem de la clienţi este că investiţiile în transformare digitală şi analiză de date nu au încetinit deloc. Aceasta este o piaţă de 6-7 miliarde de dolari pe an până în 2022, cu creşteri semnificative pe insights-as-a-service şi machine learning.  

 

Shailen Salvi, Chief Solutions Officer în cadrul Brillio:

► Noi ne-am mişcat foarte rapid în pandemie la nivel global. Am luat o decizie încă de la începutul crizei COVID, din luna martie, când am văzut că virusul nu este doar o gripă sezonieră. Noi am reuşit să trecem de la „business as usual” la „work from home 100%” în mai puţin de o săptămână, la nivelul întregii companii. Aici nu vorbim doar de oamenii care discută direct cu clienţii, ci de toţi angajaţii la nivel global. Toţi au început să lucreze de acasă în mai puţin de o săptămână, fără vreo întrerupere sau întârziere a livrării. Productivitatea chiar a crescut în ultima perioadă.

► Pe măsură ce intrăm în „noul normal”, cred că rolul şi relevanţa datelor şi analizei de date vor deveni tot mai importante, în condiţiile în care măsurile de siguranţă şi sănătate generează schimbări în modul în care consumatorii şi brandurile reacţionează. În special acum, cu distanţarea socială, este extrem de important să profităm pe cât posibil de fiecare interacţiune cu clienţii. Un mod de a face asta este să analizăm interacţiunile clienţilor şi să generăm experienţe personalizate, nu doar în cadrul platformelor digitale, dar şi în cele fizice.