Dacia a pierdut teren la nivelul Grupului Renault, în lipsa unui model electric, dar promite o revenire în S2

Autor: Bogdan Alecu 21.07.2020

♦ Vânzările mărcii Dacia au scăzut pe piaţa europeană cu 46,2% la 211.000 de unităţi în primul semestru din 2020, declin peste cel raportat la nivel de grup (minus 35%).

Dacia a înregistrat o scădere a cotei sale din vânzările Grupului Renault la nivel mondial, în condiţiile în care segmentul său de piaţă a fost puternic afectat la nivel european.

Astfel, pe fondul pandemiei şi mai ales al închiderii centrelor auto din Europa de Vest în primăvara acestui an, Dacia a ajuns în S1 2020 la 16,8% din vânzările Grupului Renault la nivel mondial, faţă de 20,3% în perioada similară a anului trecut. Scăderea cotei a avut loc în condiţiile în care vânzările sale de autoturisme şi utilitare au scăzut cu 46,2% la 211.000 de unităţi, în timp ce la nivel de grup, luând în calcul toate mărcile, scăderea a fost de 35% la 1.256 mil. unităţi.