Organizaţia Salvaţi Copiii: Aproape jumătate dintre elevi nu au acces la o tabletă sau la un computer. Circa 47% dintre elevi au folosit doar telefonul mobil pentru a participa la cursurile online, mult peste media altor state UE

Autor: Ramona Cornea 21.07.2020

Aproape jumătate dintre elevii din ciclul de învăţământ primar, gimnazial şi liceal nu au acces la o tabletă sau la un computer, 47% dintre ei folosind doar telefonul mobil pentru participarea la cursurile online, conform studiului ”Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, lansat, marţi, de Organizaţia Salvaţi Copiii România.

”Eu sunt de părere că educaţia nu se poate face de pe telefonul mobil, este greu să urmăreşti ceva de pe telefon. Din totalul copiilor, aproape jumătate dintre copiii participanţi (47%) s-au bazat exclusiv pe telefonul mobil pentru a îşi continua educaţia online. Din punctul meu de vedere este enorm, unu din doi copii a făcut acest lucru”, a spus sociologul Ciprian Grădinaru, unul dintre realizatorii studiului. 

Studiul Salvaţi Copiii a avut un eşantion de 4.792 de elevi din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi a fost desfăşurat în perioada iunie – iulie 2020.

În timp ce în Spania 5-9% dintre copii, iar în Finlanda 18% dintre copii cu venituri modeste au declarat că nu au acces la o tabletă ori la un computer (potrivit datelor Save the Children International), în România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerul Educaţiei şi Cercetării) şi 1.800.000 de copii (conform analizelor Salvaţi Copiii România), adică aproximativ jumătate dintre copiii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal/profesional care au la dispoziţie în familiile lor doar telefonul mobil.

Raportul ”Salvaţi-ne educaţia” (Save Our Education lansat la nivel global de Save the Children International), estimează că, la începutul lunii aprilie 2020, în încercarea de a stopa răspândirea virusului COVID-19, 1,6 miliarde de elevi la nivel global – 91% din numărul total – nu mergeau la şcoală.

Şcolile din România au fost închise pe 11 martie, odată cu debutul pandemiei de COVID-19 la nivel local. Cursurile au fost continuate în mediul online până la sfârşitul anului şcolar.