Cele şase unităţi de sub brandul Farmacia Tei au adus 17 mil. lei profit în 2019, în creştere cu 28%, la afaceri de 595 mil. lei

Autor: Georgiana Mihalache 22.07.2020

Businessul Farmacia Tei este prezent pe piaţa locală din 1992 şi a funcţionat circa două decenii cu o singură farmacie în Bucureşti. În ultimii ani, businessul s-a extins şi în afara Capitalei şi a ajuns la şase farmacii

Farmacia Tei, brand pus pe piaţă de antreprenoarea Roxana Maftei în urmă cu aproape 30 de ani, a ajuns la profit de 16,9 mil. lei în 2019 din cele şase unităţi pe care le controlează în Bucureşti şi Constanţa. Anul trecut a fost cel mai bun pentru companie din perspectiva rezultatelor, businessul reuşind să treacă de jumătate de miliard de lei, potrivit datelor publice de la ministerul de Finanţe.

Profitul Farmaciei Tei a crescut de mai bine de trei ori în ultimii cinci ani, în linie cu creşterile vânzărilor. Astfel, în medie, o singură unitate generează profit de 2,8 mil. lei anual, din calculele ZF.

În general, în retailul farma marjele de profit sunt mici, mai ales pentru că preţul medi­camentelor cu prescripţie este impus de autorităţi, iar adaosul comercial al farmaciilor este de asemenea limitat. Farmacia Tei însă a pariat pe strategia preţului mic la medicamentele fără reţetă, lucru care a atras pacienţii, fără a avea o reţea la nivel naţional.