Producători români la rafturi. Brandurile mari româneşti de făină şi-au securizat locul pe rafturile marilor magazine, în timp ce brandurile mici se luptă să fie acceptate

Autor: Florentina Niţu 22.07.2020

Piaţa de morărit şi panificaţie, estimată la circa 10 mld. lei anual, în care activează peste 6.000 de companii, dintre care doar 4.600 cu o cifră de afaceri mai mare decât 0, este una dintre cele mai importante categorii din industria alimentară, iar în fruntea sa se află companii precum Boromir, cu capital românesc şi Vel Pitar, business controlat de fondul de investiţii Broadhurst.

ZF a analizat raftul de făină din magazinul Kaufland Bucureşti – Vitan, supermarket aflat pe strada Răcari, în sectorul 3 al Capitalei, în cursul zilei de 18 iulie, iar o centralizare a datelor indică 8 branduri prezente dintre care 4 controlate exclusiv de antreprenori români. În reţeaua germană sunt şi produse marcă privată, dar şi un brand al coopetativei agricole Ţara Mea din Vaslui, cu 1.000 de membri, furnizor principal al Kaufland.