ZF 15 minute cu un antreprenor. Monica Cadogan, fondator şi CEO Vivre: În următorii cinci ani ne-am propus să trecem de pragul de 150 mil. euro cifra de afaceri. Acum suntem la 70 mil. euro. „Am observat foarte mulţi clienţi noi în mediul online în această perioadă.“

Autor: Miruna Diaconu 24.07.2020

Businessul a fost fondat în urmă cu opt ani de antreprenori români şi este prezent în nouă ţări din centrul şi estul Europei.

Monica Cadogan, CEO şi fondator al Vivre, retailer online de mobilă şi decoraţiuni, spune că în următorii cinci ani businessul ar trebuie să treacă de nivelul de 150 milioane euro cifra de afaceri, aproape dublu faţă de cât este bugetul pe 2019. Vivre Deco, firma care operează afacerea, a înregistrat în anul 2019 venituri de aproape 200 mil. lei (47 mil. euro), plus 2% cu un profit net de 3,4 mil. lei.

„Ne-am bugetat pentru acest an afaceri de 70 mil. euro cu TVA şi suntem în buget, ba chiar am putea depăşi nivelul“, a spus antreprenoarea al cărei business activează doar în online.

Întrebată fiind dacă a luat în considerare opţiunea de a deschide un magazin fizic, Monica Cadogan a spus că s-a tot gândit la acest lucru, dar a hotărât să rămână doar cu magazinul virtual.

„Ne-am gândit de multe ori la opţiunea deschiderii unui magazin fizic, dar rămânem pe online. Dacă ne-am deschide în offline ar fi ca şi cum ne-am întoarce în trecut renunţând la tot ceea ce am făcut în materie de tehnologie în online. Ne uităm să fim mai prezenţi în pieţele în care suntem deja, dar prin parteneriate şi evenimente, nu cu magazine“, spune Monica Cadogan, CEO şi fondator Vivre, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Proprietara Vivre spune că în perioada ce urmează mizează foarte mult pe lângă prezenţa cu magazinul online în cele nouă ţări şi pe platforma de marketplace lansată în perioada crizei generate de pandemia de COVID-19, unde diverşi vânzători atât din România cât şi din afară îşi pot lista diferite produse. Lansarea proiectului era prevăzută pentru anul acesta, dar pandemia a accelerat lucrurile astfel lansându-se cu câteva luni mai devreme.

Ea mai spune că vrea să se extindă şi pe alte pieţe, fără să ofere exemple concrete.

„În perioada crizei, am observat modificări ale comportamentului consumatorilor, cele mai importante fiind legate de plată. A existat o accelerare masivă a trendului din ultimii ani de folosire a plăţii online. Totodată, am văzut foarte mulţi clienţi noi în mediul online, pandemia i-a făcut să fie mai disponibili la a cumpăra la distanţă“, precizează Monica Cadogan.

Recent, Cărtureşti şi Vivre au semnat un parteneriat prin care o parte din produsele din portofoliul librăriilor - cărţi, dar şi accesorii de lifestyle şi de papetărie, ceaiuri, ciocolată şi alte produse gourmet - sunt listate şi pe platforma de decoraţiuni interioare. Acesta e doar un exemplu.

Platforma Vivre a fost fondată în 2012 de antreprenori români şi are vânzări în 9 ţări din centrul şi estul Europei, respectiv România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croaţia, Polonia şi Grecia.Pe site-urile şi aplicaţiile mobile Vivre sunt disponibile peste 150.000 de piese de mobilier, decoraţiuni, textile şi accesorii, colectate de la furnizori din întreaga lume. În ceea ce priveşte numărul total de comenzi procesate, 4,8 milioane de pachete au ajuns la clienţii din România şi din celelalte opt ţări în care operează compania, cele mai multe fiind distribuite în România, Bulgaria, Ungaria şi Croaţia. Compania este controlată oficial de Neogen (50%), Advisory Delta (45%) şi Nagy Vajda Andras Peter (5%).

Monica Cadogan este de părere că brandul creat este mult mai important decât naţionalitatea businessului, astfel că un consumator nu va alege în mod special un produs doar pentru că aparţine unui business a cărui fondator sau acţionar este un român.

„Nu cred că are vreo relevanţă faptul că am pronit din România, suntem un brand dar nu ne considerăm un brand românesc, ci unul european“, precizează ea.

Proprietara retailerului îşi doreşte ca pe viitor să se fie prezentă şi pe pieţe vestice, fie că e vorba de SUA, Franţa sau Germania.