Afaceri de la zero. Oana Moşanu şi Aurelien Marie, o româncă şi un francez, au investit 35.000 euro în Amis de la Fete, un food truck cu brânză raclette topită şi vinuri franţuzeşti

Autor: Georgiana Mihalache 28.07.2020

„Ideea numelui Amis de la Fete ne-a venit pentru că şi noi suntem prietenii petrecerilor, ne plac vinurile, aperitivele, aşa că am zis să facem o afacere din asta.“

Amis de la Fete, în traducere din franceză „prietenii petre­ce­rilor“, a pornit în 2019, din am­biţia antrepre­no­rilor Oana Moşanu şi Aurelien Marie de a face un business din două produse specifice Franţei - brânza raclette topită şi vinuri din regiuni franceze precum Bordeaux sau Provence.

Cei doi tineri au investit 35.000 de euro într-un food truck pe care l-au dus la festi­valuri şi târguri, iar acum vor să stabilească o locaţie fixă în Bucureşti. Şi extinderea în ora­şe mari ca Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov este pe lista de obiective a fondatorilor Amis de la Fete.

„Conceptul nostru Amis de la Fete Truck, Raclette et Vin a început în ianuarie 2019. Partenerul meu de viaţă şi de business, Aurelien Marie, care este francez, mutat în România de câţiva ani, ne-a adus din Franţa această brânză franţuzească. Mi-a plăcut ideea, m-am gândit că ar putea fi un concept nou pentru România. Ideea numelui ne-a ve­nit pentru că şi noi suntem prietenii petre­ce­rilor, ne plac vinurile, aperitivele, aşa că am zis să facem o afacere din asta“, a povestit Oana Moşanu, fondatoarea businessului.

Ea lucrează încă în digital marketing, adu­când partea creativă şi de promovare în busi­ness, iar Aurelien este inginer aeronau­tic, de loc din Toulouse, Franţa, dar mutat în Ro­mânia. De altfel, el se ocupă şi de pregă­tirea meniurilor, lăsându-şi jobul din martie 2020 pentru a se dedica total businessului.

„Am vrut să aducem ideea de brânză şi vi­nuri franţuzeşti mai aproape de oamenii care deja sunt familiari cu branza raclette, dar şi de cei care caută ceva nou la festivaluri. Ştiam că plecăm la drum cu un con­cept nişat, ne-am gândit că uşor-uşor vom reuşi să cultivăm plă­ce­rea pentru brânzeturi. Începutul a fost mai greu, primul eveniment l-am avut în septembrie 2019, am mers şi la târgul de Crăciun“, mai spune Oana Moşanu.

Pe lângă food truck, Amis de la Fete oferă şi servicii de catering, având totodată serviciu de livrare. În portofoliul de produse, alături de brânză şi vin au intrat şi echipa­mente de făcut raclette topită acasă, pe care clienţii le pot cumpăra şi îşi pot face brânza topită sau le pot oferi cadou. Această nişă de produse a venit ca un răspuns la schimbările aduse de pandemia de Covid-19, oamenii stând mai mult acasă şi pre­gătin­du-şi propriile mâncăruri.

„Suntem în căutarea unei locaţii fixe, suntem întrebaţi unde ne pot găsi. Am iniţiat acum actele pentru a obţine autorizarea de funcţionare pentru alimentaţia publică pe spaţiul public. La sectorul 1 ne-am gândit, să mergem într-un parc, o zonă cu trafic“, a mai spus Oana Moşanu.

Brânza raclette vine direct din Franţa, iar pentru vinuri compania lucrează cu distribuitori locali. Pe termen mediu şi lung, planurile antreprenorilor sunt de a face un magazin propriu online, cu un portofoliu mai mare de brânzeturi, din mai multe zone, chiar şi din România.

„Anul trecut în cele patru luni am avut o cifră de afaceri de 25.000 euro. Pentru anul acesta, business planul înainte de contextul actual, era să ne recuperăm investiţia iniţială. Vrem să extindem afacerea, ne dorim să achiziţionăm alte food truck-uri, să mergem pe această idee în Bucureşti şi în marile oraşe. La anul ne-am dori să reuşim să aducem brânza raclette mai aproape de oamenii din Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi“, a mai spus antreprenoarea.

O porţie de raclette costă între 27 şi 32 lei, fiecare având circa 500 de grame. Antreprenorii anunţă pe reţelele sociale unde îi pot găsi clienţii, colaborând cu Wineful, un local din Bucureşti, pentru a-şi amplasa food truck-ul.

„În primul an a fost mai greu începutul, până am convins cu conceptul nostru, am mers la aceste festivaluri unde oamenii au început să cunoască produsele noastre. Am învăţat că trebuie să fim flexibili şi să ascultăm piaţa, mai ales acum în contextul covid în care multe afaceri HoReCa s-au închis, în care dacă nu investeşti în zona online eşti pierdut. Ne dorim să găsim şi investitori care să ne ajute să ducem business planul mai departe“, a mai explicat Oana Moşanu.

Ea spune că zona de antreprenoriat le-a adus libertatea de decizie şi pot astfel să observe toate etapele de business, de la înfiinţarea firmei, până la clienţii finali, ceea ce pentru cei doi fondatori ai Amis de la Fete înseamnă că „roţile se mişcă în direcţia bună“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.