Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Robert Manea, director de operaţiuni, AlecoAir: Avem în vedere mutarea producţiei din China în România, dar avem nevoie de furnizori şi forţă de muncă

Autor: Alex Ciutacu 29.07.2020

Compania a avut afaceri de aproape 25 mil. lei în 2019 şi se aşteaptă ca 2020 să fie în linie anul trecut.

Compania românească AlecoAir, producător şi distribuitor de bunuri pentru tratarea calităţii aerului, are în vedere mutarea producţiei din China în România, pe termen lung, însă planurile nu se vor putea concretiza în condiţiile actuale de piaţă, a explicat Robert Manea, director de operaţiuni, AlecoAir, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Gândirea noastră este că vrem să avem cât mai multe lucruri dezvoltate în România. Există tot felul de piedici, provocări, vom vedea în ce măsură vom reuşi, dar este una dintre ţintele noastre“, a declarat Robert Manea, director de operaţiuni al companiei AlecoAir, parte din Alt Aleco, un grup cu afaceri de aproape 25 mil. lei în 2019.

Compania a fost fondată în urmă cu aproximativ 15 ani, iar parteneriatele pentru anumite linii de producţie în China au fost semnate în baza unor factori de know-how, tehnologie şi preţ.

Pentru ca planul de a muta producţia în România să aibă o şansă, AlecoAir are nevoie ca piaţa locală să se maturizeze, să apară mai mulţi furnizori de componente şi să există o pepinieră de oameni calificaţi cu care să poţi desfăşura activitatea.

„E nevoie de un palier foarte mare de furnizori care ar trebui să fie în România pe diverse componente pentru a susţine o producţie de aparate finite. Nicio firmă din întrega lume nu produce cap-coadă, deci este nevoie de un palier întreg de companii care să vină ca şi furnizori. Această industrie fiind la început în România, probabil va mai trece timp până când vom găsi aici firme ce pot crea componentele şi elementele necesare. În al doilea rând, este vorba de oameni pentru că avem nevoie de ingineri, tehnicieni, proiectanţi“, a explicat directorul de operaţiuni.

După afaceri de aproape 25 mil. lei în 2019, AlecoAir se aşteaptă ca rezultatele pentru 2020 să fie în linie cu cele de anul trecut. „Nu este neapărat un an de sacrificiu, dar un an mai moderat, în care ne focalizăm energia acolo unde trebuie“.

Portofoliul companiei trece dincolo de purificatoare, umidificatoare şi celelalte produse pentru tratarea calităţii aerului. Un alt segment de business, lansat deja în urmă cu şase ani, este cel al dispozitivelor electrice de mobilitate, compania a adus în ţară trotinete electrice şi hoverboard-uri. Cu toate acestea, pentru ca soluţiile de mobilitate să îşi atingă potenţialul maxim pe piaţa locală, Robert Manea crede că este nevoie de legislaţie clară şi infrastructură.

„Punctul de cotitură ar fi soluţii de infrastructură şi legislaţie. Omul este dispus să utilizeze, dar în momentul în care trebuie să mergi pe şosea alături de o maşină care rulează cu 80 km/h există o reticenţă în a adopta la scară mai largă astfel de vehicule. Vorbim de doamne, de persoane mai în vârstă care ar putea folosi un astfel de vehicul pentru că sunt uşor de manevrat“, a spus el.

În ceea ce priveşte investiţiile, AlecoAir îşi continuă demersurile de dezvoltare şi extindere a portofoliului chiar şi în contextul crizei. În ultimele luni, compania a investit câteva sute de mii de euro într-un segment de lămpi UV-C, utilizate pentru dezinfectarea şi sterilizarea suprafeţelor.

„Per ansamblu, am investit deja câteva milioane de euro pe toată gama de produse. Discutăm despre un proces destul de laborios de dezvoltare a unui produs, pentru noi nu însemnă doar că alegi o carcasă şi pui un produs pe piaţă, ci testări, retestări, îmbunătăţire ale diverselor componente, iar toate aceste aspecte sunt costisitoare“, a declarat Robert Manea.

Cu un magazin online şi un showroom în mall-ul Plaza România din Bucureşti, AlecoAir avea la finalul anului trecut un număr de 29 de angajaţi, iar compania a declarat în cadrul emisiunii că nu a făcut disponibilizări de la începutul crizei.

 

Care este principala problemă identificată de AlecoAir:

► Infrastructura educaţională. Se reflectă în calitatea persoanelor pe care reuşim să le aducem în echipa noastră, avem o problemă pe partea de forţă de muncă pentru că se solicită anumite skill-uri pe anumite zone şi nu le găsim.