Videoconferinţa ZF IT Generation - Piaţa de mobilitate. Igor Grosu, cofondator & CEO al CityLink: Vom lansa noi pachete comerciale, care să încurajeze utilizarea maşinilor pe durate mai lungi şi vom adăuga şi maşini de lux

Autor: Adrian Seceleanu 29.07.2020

Dacă luăm în calcul câţi clienţi folosesc maşinile CityLink, noi am calculat şi am ajuns la concluzia că impactul nostru este un minus de 1.000 de maşini în traficul din Bucureşti.

CityLink, o platformă care le permite utilizatorilor din Bucureşti să închirieze cu mobilul maşini şi biciclete (în sezonul de vară), înfiinţată de antreprenorul Igor Grosu şi în care s-au implicat şi Călin Fusu (Neogen) şi Dan Boabeş (SimPlus), are în plan să lanseze noi pachete comerciale care să le permită clienţilor să închirieze autoturisme şi pe perioade mai lungi.

„Eu cred că la noi în companie politica de preţ ţine de numărul maşinilor. Cu cât creşte mai mult cu atât putem veni către clienţii fideli cu anumite pachete pe weekend, pe lună ca să le fie comod şi să renunţe la leasingul operaţional şi să acceseze serviciile de carsharing CityLink.“

„Anul acesta, cred că maxim în 2 luni, vom veni cu asemenea pachete”, a declarat Igor Grosu, cofondator & CEO al CityLink, în cadrul videoconferinţei „ZF IT Generation - Cum traversează criza şi ce planuri de viitor au furnizorii locali de servicii de mobilitate?“.

Compania are în plan şi să se extindă în alte două noi oraşe, unde clienţii din Bucureşti vor putea închide cursele şi parca maşinile. În prezent, dacă un client CityLink închiriază o maşină în Bucureşti şi se deplasează în alte oraşe, cursa nu poate fi încheiată decât la revenirea în aria de funcţionare din Capitală. „În timpul pandemiei şi în general în situaţia în care suntem, unde toţi românii se odihnesc în ţară, tot mai multe maşini au început să fie folosite în direcţiile Constanţa, mare, munte şi vrem să dechidem primele oraşe - Braşov şi Constanţa - unde clienţii vor putea închide cursa, plecând din Bucureşti spre aceste oraşe sau cetăţenii locali să folosească maşinile date doar în oraşele lor. Acum studiem comportamentele din aceste oraşe, deoarece diferă comportamentul în Bucureşti faţă de Constanţa, necesitatea. În timpul apropiat va fi lansat. Până la finalul anului”, a afirmat Grosu.

 

Ce a mai declarat Igor Grosu în cadrul videoconferinţei:

► Noi am reuşit să lucrăm cam o lună înainte de pandemie, am făcut un mic antrenament, în timpul pandemiei am dezvoltat aplicaţia de bikesharing, alte funcţionalităţi, flota a fost oprită.  Ne-am folosit de acest timp bine, eficient şi abia la o lună după ce am ieşit din starea de urgenţă am lansat 200 de biciclete. Acum studiem piaţa, nevoile, zonele şi suntem pregătiţi să lansăm la fiecare 2 săptămâni câte 50 de biciclete până la sfârşitul acestui sezon.

► Nu am oprit serviciul imediat după anunţarea stării de urgenţă pentru că ştiam că CityLink oferă siguranţă, securitate, am început să facem intervenţii mai multe pe maşini şi înţelegeam că în timpul pandemiei clienţii vor renunţa la transportul public, ridesharing şi vor folosi CityLink şi cam aşa a fost până la 1 aprilie.

► După ce a devenit ma strict oamenii nu mai foloseau niciun serviciu şi când am scăzut sub 50 de călătorii pe zi am închis. După ce au scos starea de urgenţă am început să introducem 10-20 de maşini pe săptămână, uşor, pe măsură ce lumea revenea la normal. Acum 100% din flotă este în stradă şi am depăşit intrările şi nr clienţilor faţă de perioada dinainte de pandemie, deci am avut chiar şi record de utilizare. Aveam peste 10.000 de utilizări la un moment.

► Avem 150 de maşini, 120 de Toyota Yaris şi 30 de Corolla hybrid şi 200 de biciclete. Urmează să ajungem cam la 800-1000 anul ăsta până la închiderea sezonului.  Au apărut multe proiecte de trotinete, avem şi noi în plan să punem trotinete şi am ales biciclete fiind o nişă mai ieftină, mai sigură, miai tradiţională mai ales că a apărut şi regulamentul prin care se restricţionează multe cazuri de siguranţă în privinţa folosirii trotinetelor.

► Nişa bicicletelor este goală şi este mai sigură. Mai este loc, deci ca să aibă clienţii acces imediat la bicicletă. Circa 2-3.000 de biciclete trebuie să fie în Bucureşti. Ne-am propus să ajungem la 800-1.000 anul acesta, iarna ne consolidăm, optimizăm, ca din martie să mai punem. Suntem o platformă de mobilitate, ne dprim să avem şi trotinete, avem şi un pateneriat în acest sens, dar mergem pas cu pas, realizăm proiectul de biciclete şi după aceea intrăm şi cu trotinte.  Deocamdată studiem piaţa şi experienţa utilizatorior pentru că ne ajută să înţelegem locaţiile, necesităţile, să vedem partea de mentenaţă şi să fie experienţa frumoasă.

► Am ajuns la 200 de clienţi pe zi pentru biciclete, media de folosire este cam 7,5 lei deoarece este un serviciu ieftin, cu 20 de bani minutul sau 6 lei ora/24 lei ziua. Sunt diferiţi clienţi, am avut şi întâmplări, au fost şi biciclete dispărute, dar este un risc...

► Între timp, la noi în aplicaţie au apărut şi locuri de parcare dedicate CityLink, există şi amendă pentru parcarea în cele 40 de locuri pe care le avem în Sectorul 4. Acum suntem în discuţii cu sectorul 1 şi continuăm strategia de dezvoltare în fiecare sector să avem locuri dedicate pentru maşinile CityLink, deoarece ne-am propus să creştem flota până la 600 de maşini şi evident creşte necesitatea ca clientul să aibă locul rezervat pentru a parca maşina noastră.

► Pentru noi cred că e un diferenţiator foarte bun ca un car-sharing să aibă loc de parcare. Pentru că există problema cu parcările, dacă are un loc dedicat se simte mai confortabil clientul.

► Deci dacă luăm în calcul câţi clienţi folosesc maşinile CityLink, noi am calculat şi am ajuns la concluzia că impactul nostru este un minus de 1.000 de maşini în traficul din Bucureşti. Paralel am instalat un senzor de monitorizare a aerului într-o maşină, urmează să strângem datele şi apoi să comunicăm.

► În blocatorul din bicicletă este un sim, care este livrat de către Telekom, am extins parteneriatul cu ei, deci SIM-ul Telekom permite localizare exactă a bicicletei, cât şi a maşinii. Nu am avut niciun caz de pierdere sau nelocalizare, datele sunt livrate corect şi am extins parteneriatul pe 350 de biciclete.

► De la începutul lansării anul trecut am pus mult miza pe femei şi chiar am avut discuţii în echipă despre rolul femeii şi asta s-a dovedit, în două luni de utilizare avem 26% dintre utilizatori femei. S-a dovedit că femeia este un client permanent, care vrea să fie la volan, să fie ea responsabilă de a duce copiii la grădiniţă sau la şcoală şi este mai în siguranţă decât ridesharing-ul.

► Alegerea flotei a fost foarte bună cu hibrid şi atunci când utilizatorul merge în acelaşi Braşov sau Constanţa se simte confortabil intrând la partenerii noştri Rompetrol, alimentând uşor, fără bani, fără a intra în interiorul staţiei. Dacă extindem flota avem în plan şi maşini electice, asta doar după ce va fi mai dezvoltată, mai accesibilă reţeaua de staţii de încărcare.

► Între timp am mai făcut parteneriat cu Mercedes, am dezvoltat în pandemie soluţia hardware pentru C-class şi ulterior flota se va mări cu alte maşini din clasa de lux.