Grupul Iulius, cu 300.000 mp în 5 malluri: Vizitatorii sunt orientaţi spre achiziţie, mai puţin pe testare, şi aleg să probeze mai mult în confortul casei, dar simt nevoia de a dubla sau înlocui shoppingul online cu cel în magazinele fizice

Autor: Alina-Elena Vasiliu 29.07.2020

Iulius are un portofoliu de retail de peste 300.000 de metri pătraţi închiriabili, distribuiţi în cele patru malluri sub brandul Iulius - din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava - şi în Palas Iaşi.

Dezvoltatorul imobiliar Iulius, deţinut de omul de afaceri Iulian Dascălu, anunţă că, la o lună de la redeschiderea centrelor comerciale, activitatea în mallurile sale este fluctuantă.

„Avem domenii, precum cel sport, unde creşterea este de 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut sau cel home&deco, unde procentele sunt mai mari, de 22%. Alte segmente, unde impactul a fost mai redus decât ne aşteptam, sunt beauty, încălţăminte şi bijuterii, unde scăderile sunt între 12 şi 18%. Pe segmentul fashion, scăderea este undeva la 20%, magazinele specializate pe ţinute de gală fiind cele mai afectate“, spune Oana Diaconescu, head of leasing la Iulius.

Afectate sunt şi restaurantele, mai ales că în 2019 ponderea food court-ului în malluri din punctul de vedere al suprafeţei ocupate a ajuns să fie cuprinsă între 7 şi 13%, iar men­ţinerea interdicţiilor de operare au un impact semnificativ asupra acestei industrii.