Grupul Iulius, cu 300.000 mp în 5 malluri: Vizitatorii sunt orientaţi spre achiziţie, mai puţin pe testare, şi aleg să probeze mai mult în confortul casei, dar simt nevoia de a dubla sau înlocui shoppingul online cu cel în magazinele fizice
Iulius are un portofoliu de retail de peste 300.000 de metri pătraţi închiriabili, distribuiţi în cele patru malluri sub brandul Iulius - din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava - şi în Palas Iaşi.
Dezvoltatorul imobiliar Iulius, deţinut de omul de afaceri Iulian Dascălu, anunţă că, la o lună de la redeschiderea centrelor comerciale, activitatea în mallurile sale este fluctuantă.
„Avem domenii, precum cel sport, unde creşterea este de 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut sau cel home&deco, unde procentele sunt mai mari, de 22%. Alte segmente, unde impactul a fost mai redus decât ne aşteptam, sunt beauty, încălţăminte şi bijuterii, unde scăderile sunt între 12 şi 18%. Pe segmentul fashion, scăderea este undeva la 20%, magazinele specializate pe ţinute de gală fiind cele mai afectate“, spune Oana Diaconescu, head of leasing la Iulius.
Afectate sunt şi restaurantele, mai ales că în 2019 ponderea food court-ului în malluri din punctul de vedere al suprafeţei ocupate a ajuns să fie cuprinsă între 7 şi 13%, iar menţinerea interdicţiilor de operare au un impact semnificativ asupra acestei industrii.