CFR IRLU, furnizorul de servicii de mentenanţa pentru locomotivele CFR Marfă, revine în circuitul economic după şase ani de insolvenţă. CITR, administrator judiciar: Multidisciplinaritatea echipei şi buna coordonare în respectarea termenelor legale pot salva multe businessuri din România

Autor: Cristina Bellu 29.07.2020

Societatea de întreţinere şi reparaţii locomotive şi utilaje CFR IRLU, companie aflată în insolvenţă în portofoliul CITR, principalul jucător de pe piaţa de insolvenţă din România, reintră în circuitul economic după implementarea unei soluţii de reorganizare şi restructurare a datoriilor bugetare, prin aplicarea coroborată a legii insolvenţei şi a Ordonanţei 6/2019, care instituie mai multe facilităţi fiscale şi măsuri de restructurare a obligaţiilor bugetare restante ale companiilor, transmit reprezentanţii  CITR.

„Multidisciplinaritatea echipei şi buna coordonare în respectarea termenelor legale poate conduce la salvarea unora dintre cele mai mari şi reputate businessuri din România. Considerăm ca această practică ar trebui aplicată tuturor companiilor aflate în insolvenţă care îndeplinesc condiţiile legale de ieşire din procedură şi care ar putea beneficia cu şanse reale de prevederile OG6/2019, prin restructurarea datoriilor bugetare în afara planului de reorganizare”, explică Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Una dintre condiţiile pentru ca CFR IRLU să beneficieze de prevederile OG nr. 6/2019 presupunea ca societatea să reuşească ieşirea din procedura insolvenţei până la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare a obligaţiilor bugetare, lucru îndeplinit luna aceasta.

„În acest mod s-a reuşit salvarea de la faliment a unei companii cu aproximativ 1.200 de angajaţi şi care, conform previziunilor, poate să achite în cei şapte ani de restructurare datoriile rămase la bugetul de stat. Mai mult, prin ieşirea din insolvenţă, CFR IRLU va putea contribui lunar cu peste 3 milioane de lei la bugetul de stat, rezultaţi din taxe şi impozite”, adaugă specialiştii companiei de insolvenţă.

CFR IRLU a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea activităţii de reparaţii locomotive din cadrul CFR Marfă, şi realizează lucrări de revizii, reparaţii şi modernizări locomotive atât pentru operatori feroviari locali, cât şi din străinătate.

Compania a intrat în insolvenţă în septembrie 2014, după ce, în 2013, datoriile totale ale societăţii se cifrau la 96 mil. lei.