Luca, Petru, Matei şi Gigi, primii patru jucători de pe piaţa covrigilor, au 200 de magazine şi afaceri de peste 230 milioane de lei

Ziarul Financiar 30.07.2020

Cei mai mari patru producători de pe piaţa covrigilor din România – Luca, Petru, Matei şi Gigi – au 200 de magazine şi afaceri de peste 230 milioane de lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la reprezentanţii companiilor şi de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Tinervis Group, business cu 941 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 102 milioane de lei în 2018, controlat de antreprenorii George Adragăi şi Mircea Cosmin Postole, care deţine brandul Luca a ajuns la 60 de puncte de lucru, dintre care 50 de locaţii sunt simigerii, 19 dintre ele fiind în Bucureşti, potrivit reprezentanţilor companiei şi datelor de pe site-ul companiei.  

Al doilea jucător important din piaţa covrigilor este Brio Group, companie deţinută Dragoş Mancaş (95%) şi Radu Bejan (5%), care operează brandul Petru, are 90 de locaţii la nivel naţional, iar în 2019 a avut o cifră de afaceri de 39,2 milioane de lei, în creştere cu 24% faţă de anul precedent, cu un număr de 373 angajaţi, conform datelor publice. De altfel, profitul a crescut cu 13% până la 7,2 mil. lei.

Compania Nadenka are o reţea de 40 de covrigării sub brandul Gigi, cinci localuri de tip fast-food sub marca Panini şi o donuterie, fiind deţinută de antreprenorii Monika Maria Coca şi Sebastian Coca. Matei, „apostol“ cu o istorie de 8 ani pe piaţa covrigilor, are 20 de locaţii în toată ţara, dintre care două deschise doar în sezonul estival în Costineşti şi Eforie. Florentina Niţu

Nu există date privind valoarea acestei pieţe, însă se ştie că este puternic fragmentată.