ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Un proiect ZF şi First Bank. Matei Datcu, proprietarul Pescăriei lui Matei: Momentan funcţionăm cu 50% din locuri, iar vânzările au scăzut cu 40%

Autor: Miruna Diaconu 31.07.2020

Matei Datcu are în plan deschiderea unui hotel şi a unei ferme de scoici. Restaurantul a finalizat anul 2018 cu afaceri de 12 milioane lei, în creştere cu 22% faţă de anul anterior.

Matei Datcu, proprietarul restaurantului de pe litoral Pescăria lui Matei, spune că perioada crizei generate de pandemia de COVID-19 i-a afectat destul de mult businessul, astfel că în momentul de faţă operează la 50% din capacitatea totală a localului, iar vânzările sunt cu aproape 40% mai mici.

„Pandemia ne-a afectat pe toţi, am avut închis şi am trimis oamenii în şomaj tehnic. Ne-a ajutat în schimb destul de mult în perioada crizei serviciul pe care l-am lansat anul trecut Take Away Matei în Constanţa. Din totalul locurilor, avem cu 50% mai puţine din cauza restricţiilor impuse de autorităţi. Avem un câştig cu 30-40% mai mic în ceea ce priveşte vânzările, dar în condiţiile actuale mi se pare a fi foarte bine“, spune Matei Datcu, proprietarul Pescă­riei lui Matei, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Pescăria lui Matei este un business de familie, fondat în 2012, care a crescut constant de la un an la altul datorită cererii mari pentru preparatele din peşte. Capacitatea maximă a restaurantului - în condiţii normale - este de aproximativ 200 de locuri, în sezonul cald unitatea fiind ocupată în totalitate.

Restaurantul a funcţionat o perioadă cu un sistem de rezervări, dar pentru că era dificil de gestionat, proprietarul a decis renunţarea la acesta, astfel că cei care doreau să mânănce la Pes­căria lui Matei se duceau direct în res­taurant. Între timp, pandemia a făcut ca acest sistem să redevină actual.

Pe lista de planuri pentru vi­itor Matei Datcu spune că are în plan deschiderea unui hotel şi a unei fer­me de scoici. Nu oferă însă detalii. El adaugă însă că cererea este mare pentru preparatele din peşte, de aceea a deschis un servi­ciu numit Matei Take Away prin care clienţii îşi pot comanda prepa­ratele pescăreşti servite şi în cadrul restaurantului. Investiţia în acest serviciu s-a ridicat la 120.000 euro.

Antreprenorul a mai făcut în urmă cu doi ani o investiţie de 300.000-400.000 de euro în moder­nizarea liniei de prepare şi de producţie, a schimbat toate instala­ţiile, aparatele de congelat, afumătoarea.

Restaurantul Pescăria lui Matei din Agigea, controlat de Matei Datcu, un tânăr la a treia generaţie de pescari, a finalizat anul 2018 (ultimele date disponibile) cu afaceri de 12 milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe şi calculele ZF. Compania şi-a mărit profitul net la 3,7 milioane de lei anul 2018, faţă de 3,1 milioane de lei în anul 2017, arată aceeaşi sursă.

În cadrul restaurantului lucrează circa 40 de persoane, dar Matei Datcu deţine pe lângă Restaurantul Pescăria lui Matei şi o cherhana şi o bază de pescuit, în total fiind în jur de 100 de persoane.