Veniturile totale ale Orange au scăzut în trim. II cu 10% la 242 mil. euro, pe fondul căderii pieţei de smartphone-uri

Autor: Adrian Seceleanu 31.07.2020

♦ Veniturile din vânzarea de servicii de comunicaţii au înregistrat în schimb o scădere „moderată“ ♦ Explozie pentru serviciile financiare pe mobil şi un număr triplu de comenzi în magazinul online.

Veniturile totale ale Orange, li­derul pieţei locale de telecom după afaceri şi numărul de cli­enţi, au scăzut cu 10% în al doilea trimestru, la 242 mil. euro, pe fondul impactului negativ provocat în industrie de pandemia de COVID-19, şi care a fost resimţit în principal prin scăderea abrup­tă a vâzărilor de smartphone-uri, ta­blete şi alte echipamente.

Operatorii de telecom din România vând circa 60-80% din volumul total de telefoane inteligente din România, astfel că prăbuşirea comenzilor se resimte semni­fi­cativ în bugetul companiilor de comunicaţii.

În primul semestru numărul de smartphone-uri a scăzut cu circa 8%, la circa 1,5 milioane de unităţi, conform unor date ale companiei de analiză GfK, prezentate de Samsung, liderul pieţei locale de smar­t­phone-uri.