Gigantul american Bunge, liderul pieţei de ulei din România, şi-a micşorat afacerile cu 6% până la 1,8 de miliarde de lei în 2019. Compania e în continuare pe pierdere, dar rezultatul negativ e la jumătate faţă de 2018

Autor: Florentina Niţu 31.07.2020

Compania Bunge România, prin care gigantul american cu acelaşi nume îşi operează acti­vităţile de producţie de ulei sub bran­durile Floriol şi Unisol, a în­re­gistrat o cifră de afaceri de 1,8 mld. lei în 2019, în scădere cu 6% faţă de anul precedent, şi a rămas pe pierdere, arată datele de la Minis­terul Finanţelor. Totuşi, pier­derea s-a înjumătăţit, la 47 mil. lei. 

La nivel global, 2019 a fost un an de schimbare şi progres pentru Bunge, business cu activităţi în agrobusiness, producţia de ulei, zahăr, fertilizatori sau bioenergie şi peste 25.000 de angajaţi, con­form raportului anual al com­paniei. Astfel, vânzările nete către clienţi externi au fost de 41 mld. dolari (168 mld. lei), potrivit aceleaşi surse.