De ce a scăzut businessul Dacia în 2019: producţia a crescut la Mioveni, dar exporturile de piese şi maşini dezasamblate au scăzut. Automobile Dacia, entitatea care deţine uzina auto de la Mioveni, a înregistrat anul trecut o scădere a cifrei de afaceri de 0,23% din cauza reducerii exportului de componente, în special către Asia şi America de Sud

Autor: Bogdan Alecu 04.08.2020

Cifra de afaceri a Automobile Dacia a înregistrat o uşoară scădere în 2019 (-0,23%), comparativ cu 2018, ca urmare a unei scăderi a volumelor de compo­nente vândute pentru fabricaţia de vehicule, necom­pen­sată în tota­lita­te de creşterea vo­lume­lor de auto­vehicule comercializate, se arată în ra­portul Automobile Dacia pe 2019, ex­plicând astfel de ce businessul com­paniei a scăzut uşor, în ciuda creşterii producţiei la 350.000 de unităţi, cât este şi capa­ci­ta­tea maximă a uzinei în acest moment.

Cifra de afaceri realizată de S.C. Au­to­mobile S.A în anul 2019 este de 24.671 milioane lei, cu 0,23% mai puţin decât cea realizată în anul 2018.

Exporturile Automobile Dacia de colecţii SKD – maşini semiasamblate – au scăzut cu o treime în 2019 de la 33.620 la 23.732 de unităţi, iar cele de colecţii CKD – de maşini complet dez­asamblate – s-au redus cu 224.000 de metri cubi de piese la 1,16 milioane mc. În plus, şi producţia de motoare de la Mioveni a scăzut la 537.700 de unităţi de la 559.000, în timp ce producţia de şasiuri a urcat cu 2.000 la 850.000.