Piaţa de uşi şi ferestre din România a ajuns la 750 mil. euro în 2019. Tâmplăria PVC este vedetă la export, unde vinde o treime din producţie
♦ Destinaţiile de export sunt, în general, ţările din vestul Europei, ca Germania, Franţa, Belgia, Spania.
Producţia de tâmplărie a ajuns în 2019 la o valoare de 750 de milioane de euro, sumă din care 80% reprezintă tâmplărie PVC, iar 20% – cea din aluminiu, arată datele companiei de consultanţă în construcţii Neomar Consulting. În cazul tâmplăriei PVC, o treime din producţie merge către export, în vreme ce la tâmplăria din aluminiu exporturile contribuie cu 20%.
„În general, marii exportatori sunt deopotrivă şi cei mai mari producători locali, în funcţie de cifra de afaceri, întrucât aceştia deţin avantajele de cost şi productivitate plus o capacitate de livrare semnificativă. În cazul marilor producători, ponderea exporturilor din cifra de afaceri este semnificativ mai mare decât media la nivel de industrie“, spune Bogdan Funieru, managing director la Neomar Consulting.