Pandemia a dat peste cap piaţa de 5 mld. lei a produselor cosmetice: nouă din zece categorii vor scădea în 2020, deşi erau aşteptate creşteri pe linie. Singura categorie aşteptată să crească în acest an este cea a produselor destinate epilării

Autor: Cristina Roşca 05.08.2020

 Declinul variază între 1% în cazul produselor de îngrijire orală şi 14% pentru piaţa de parfumerie ♦ Înainte de pandemie toate segmentele erau aşteptate să crească cu ritmuri curprinse între 2 şi 5%.

Piaţa produselor cosmetice şi de îngrijire, care s-a apropiat anul trecut de pragul de 5 mld. lei, va resimţi din plin efectele pan­demiei pe fiecare segment im­por­tant în parte, arată o ana­liză a companiei de cer­cetare de piaţă Euro­mo­nitor. Astfel, toate esti­mă-rile aferente lui 2020 au fost refăcute pentru a fi adaptate noii realităţi din piaţă.

Pandemia de COVID-19 a întrerupt o perioadă de creşteri susţinute pentru vân­zările de parfumuri, creme sau produse de machiaj. Anul trecut spre exemplu avansul a fost de 9%, chiar mai puternic decât cel al consumului privat în ansamblul său. În 2020 însă, lucrurile se vor schimba.