Producători români la raft. Galactic, singurul brand 100% românesc de ciocolată, produs la Baia Mare, şi-a găsit loc în comerţul modern printre brandurile consacrate, Milka, Kandia ori Poiana

Autor: Florentina Niţu 05.08.2020

În ultimii ani, tot mai mulţi români, la început de drum profesional sau cu o carieră de câţiva ani într-o multinaţională, şi-au făcut mici ateliere ori fabrici de ciocolată artizanală, cu investiţii de zeci şi sute de mii de euro, însă brandurile lor – Christe Chocolatier, Cat Logo Chocolate, Guilty Pleasure, Muri Chocolatier – au rămas doar pe site-urile proprii, pe reţelele de socializare, în magazinele de profil sau în HoReCa, nu şi în retailul modern.

Piaţa de ciocolată, evaluată la circa 5 mld. lei anual, este dominată de branduri precum Milka, Poiana sau Africana, ale producătorului american Mondelez, şi de Kandia, Primola, Laura sau Rom, ale companiei Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată din România, deţinut de familia austriacă Meinl. Consumul de ciocolată a urcat semnificativ în ultimii ani pe fondul creşterii puterii de cumpărare a românilor, chiar şi segmentul de ciocolată artizanată a înregistat creşteri, însă preţul de produs premium liminitează numărul de consumatori. Astfel, branduri mici, locale, precum Christe Chocolatier, Cat Logo Chocolate, Guilty Pleasure, Muri Chocolatier nu se găsesc pe rafturile supermarketurilor sau hypermarketurilor din România, unde preţul este un criteriu de selecţie pe lista clienţilor.