Se schimbă trendul: din cei mai mari angajatori devin actori în cele mai mari restructurări. Constructorul de nave Damen va concedia 870 de angajaţi de la şantierele navale din Galaţi şi Mangalia

Autor: Alexandra Cepăreanu 06.08.2020

♦ În urmă cu numai un an, constructorii de nave din România au început să importe personal din Vietnam pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă ♦ Cele mai mari cinci şantiere navale din România au 8.000 de angajaţi, astfel că restructurarea anunţată de Damen înseamnă mai mult de 10% din efectivele din industrie.

Grupul olandez Damen Ship­yards, care deţine pe piaţa lo­cală şantierul naval din Ga­laţi şi pe cel din Mangalia - fostul şantier Daewoo din Man­galia pe care Damen l-a preluat la jumă­tatea anului 2018 – a decis să disponibilizeze până la finalul anului în curs circa 1.050 de anga­jaţi, pe fondul crizei economice pro­vocate de pandemia de COVID-19, au spus reprezentanţi ai companiei olandeze pentru Mediafax.

Aproximativ 870 de persoane vor fi conce­diate din cele două şantiere navale pe care grupul olandez le operează în România, iar restul sunt angajaţi care lucrează în şan­tierele din Olanda.

Reprezentanţii Damen nu au răspuns la solicitarea ZF privind motivele care stau în spatele acestui proces de restructurare.