Analiză ZF. Piaţa genţilor şi a bagajelor a ajuns la un pas de 1 mld. lei în România în 2019. Două branduri – Lamonza şi Louis Vuitton – au 11% din cota de piaţă. În cinci ani, din 2014 în 2019, piaţa genţilor şi a bagajelor a crescut cu 40%. În topul celor mai vândute branduri alternează produsele scumpe şi cele cu un preţ scăzut

Autor: Georgiana Mihalache 06.08.2020

Vânzările de genţi şi bagaje în România au ajuns la 967 mil. lei în 2019, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Primele zece branduri deţin o cotă de piaţă de 30% din total, iar cel mai căutat nume este Lamonza, de origine italiană. Lamonza are şi prezenţă directă în România, prin intermediul companiei Azad Enterprises SRL, care a avut afaceri de 23 mil. lei anul trecut, potrivit datelor publice de la Finanţe. Compania este deţinută de Osama Saffarini şi Mustafa Yousef, potrivit infor­maţiilor de pe platforma de analiză con­fi­das.ro, şi este activă pe piaţa românească din 1994.