Analiză ZF. Românii cheltuie 700 mil. euro pe băuturi spirtoase, iar peste 80% sunt producţie locală. „Distilatul de fructe, votca şi whiskey-ul sunt principalele categorii“. Ponderea importurilor în piaţa băuturilor spirtoase a crescut în ultimii ani, urmând trendul normal al pieţelor mai dezvoltate

Autor: Cristina Roşca 07.08.2020

♦ Pe pieţele mature principalul canal de vânzare e retailul, pe când în România domină HoReCa, tocmai de aceea impactul pandemiei a fost dur.

Piaţa albă a băuturilor spirtoase este evaluată la 700 mil. euro, dintre care importurile repre­zin­tă doar 15-18% din total, spune Petru Berciu, cel care conduce operaţiunile de BDG Import şi care este şi unul dintre cei patru acţionari.

Importatorul de bău­turi spirtoase BDG se luptă pe această piaţă cu alţi importatori – Pernod Ricard sau PP Distributors România -, dar şi cu producători locali – Alexandrion, Prodal, Scandic Distilleries sau Prodivalco.

„În ţările mature, brandurile globale au 70% din piaţa de băuturi spirtoase. În România, importurile au o cotă de piaţă de 15-18%, iar dacă scoţi eau de vie (ţuica, distilatul de fructe – n.red.) ajung la 20-25%“, spune Petru Berciu. În ultimii trei ani, după modelul pieţelor mature, importul a crescut, iar vânzările de branduri locale a stagnat, astfel că mărcile globale au câştigat teren.