Telekom le-a dat motive de bucurie acţionarilor în trim. II: profitul operaţional a crescut cu 26%, la 36 mil. euro, chiar dacă veniturile au scăzut uşor. Menţinerea veniturilor grupului aproape de nivelul din anul anterior, în ciuda crizei, a fost susţinută de proiectele IT & C livrate de divizia B2B
Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii fixe şi mobile, a continuat să piardă clienţi în al doilea trimestru şi chiar a coborât sub pragul de un milion de clienţi pe segmentul de internet fix, însă a reuşit să livreze rezultate financiare pe placul acţionarilor - un profit operaţional mai mare şi venituri aproape egale cu cele din anul precedent, în ciuda contextului dificil provocat de criza sanitară.
„În trim. 2/2020, veniturile consolidate au fost afectate de pandemia globală Covid-19 - în mod asemănător cu ale altor operatori din UE - întrucât restricţiile de călătorie au redus veniturile din roaming şi din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale. Acest impact a fost acoperit aproape integral printr-o creştere a veniturilor din segmentele ICT şi wholesale ale companiei, ceea ce a condus la obţinerea unor venituri consolidate de 228,9 milioane euro, cu o uşoară scădere, de 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În ciuda acestor efecte adverse, EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% an/an, ajungând la 36,2 milioane euro, în special datorită transformării continue a costurilor companiei şi a măsurilor de reducere suplimentară a costurilor în contextul COVID-19. Creşterea an/an a EBITDA pentru al treilea trimestru consecutiv oferă o dovadă în plus a redresării continue şi durabile a companiei, chiar şi în faţa unor provocări economice suplimentare aduse de criza Covid-19“, conform Telekom.