Telekom le-a dat motive de bucurie acţionarilor în trim. II: profitul operaţional a crescut cu 26%, la 36 mil. euro, chiar dacă veniturile au scăzut uşor. Menţinerea veniturilor grupului aproape de nivelul din anul anterior, în ciuda crizei, a fost susţinută de proiectele IT & C livrate de divizia B2B

Autor: Adrian Seceleanu 07.08.2020

Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari fur­nizori de servicii de comu­­nicaţii fixe şi mobile, a con­­tinuat să piardă clienţi în al doilea trimestru şi chiar a coborât sub pra­­gul de un milion de clienţi pe segmentul de internet fix, însă a reuşit să livreze rezul­tate financiare pe placul acţionarilor - un pro­fit operaţional mai mare şi venituri aproa­pe egale cu cele din anul precedent, în ciuda contextului dificil provocat de criza sani­tară.

„În trim. 2/2020, veniturile consolidate au fost afectate de pandemia globală Covid-19 - în mod asemănător cu ale altor operatori din UE - întrucât restricţiile de călătorie au redus veniturile din roaming şi din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale. Acest impact a fost acoperit aproape integral printr-o creş­tere a veni­turilor din segmentele ICT şi whole­­­­sale ale com­­paniei, ceea ce a condus la ob­ţi­­­nerea unor venituri conso­lidate de 228,9 mi­­li­­­oa­ne euro, cu o uşoară scădere, de 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În ciuda aces­­tor efecte adverse, EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% an/an, ajun­gând la 36,2 milioane euro, în special datorită trans­formării continue a cos­turilor com­­paniei şi a măsurilor de reducere supli­mentară a costurilor în contextul COVID-19. Creşterea an/an a EBITDA pen­tru al trei­­lea trimestru con­se­cutiv oferă o dovadă în plus a redresării con­tinue şi durabile a companiei, chiar şi în fa­ţa unor provocări economice suplimentare aduse de criza Covid-19“, conform Telekom.