Etalonul pieţei de lux. Magazinul Louis Vuitton de la Bucureşti a avut rezultate record în 2019, după un avans de peste 20% al afacerilor şi al profitului net. Brandul de lux este unul dintre puţinele prezente direct pe piaţa locală, majoritatea mărcilor din această piaţă sunt aduse în sistem de franciză

Autor: Cristina Roşca 10.08.2020

Gigantul francez Louis Vuitton, venit direct pe piaţa locală cu un ma­gazin monobrand amplasat în galeria comercială The Grand a hotelului JW Marriott, a obţinut afaceri de 41,5 mil. lei, plus 20% comparativ cu 2018. Marja netă de profit a sărit de 25% după ce câştigul net a avansat cu 26%.

Astfel, anul trecut a devenit pentru bran­dul francez cel mai bun an din punct de vedere financiar pe piaţa locală, an de an cu excepţia lui 2012 unitatea reuşind să îşi majoreze bu­si­nessul.

Evoluţia cifrei de afaceri arată că marca fran­ceză şi-a fidelizat clienţii de pe piaţa lo­cală, numărul acestora fiind limitat „pă­tura“ clienţilor cu venituri lunare de peste 2.000 de euro fiind subţire. De alt­fel, până în 2020 când pandemia a lovit din plin consumul privat, acesta s-a aflat pe un trend ascendent în ultimii aproape şap­te ani. Tocmai de aceea şi businessul Louis Vuitton s-a dublat în perioada 2014-2019. Totodată, ca urmare a acestei evo­­luţii unele branduri au revenit pe pia­ţa de lux din România, iar altele s-au ex­tins.