Etalonul pieţei de lux. Magazinul Louis Vuitton de la Bucureşti a avut rezultate record în 2019, după un avans de peste 20% al afacerilor şi al profitului net. Brandul de lux este unul dintre puţinele prezente direct pe piaţa locală, majoritatea mărcilor din această piaţă sunt aduse în sistem de franciză
Gigantul francez Louis Vuitton, venit direct pe piaţa locală cu un magazin monobrand amplasat în galeria comercială The Grand a hotelului JW Marriott, a obţinut afaceri de 41,5 mil. lei, plus 20% comparativ cu 2018. Marja netă de profit a sărit de 25% după ce câştigul net a avansat cu 26%.
Astfel, anul trecut a devenit pentru brandul francez cel mai bun an din punct de vedere financiar pe piaţa locală, an de an cu excepţia lui 2012 unitatea reuşind să îşi majoreze businessul.
Evoluţia cifrei de afaceri arată că marca franceză şi-a fidelizat clienţii de pe piaţa locală, numărul acestora fiind limitat „pătura“ clienţilor cu venituri lunare de peste 2.000 de euro fiind subţire. De altfel, până în 2020 când pandemia a lovit din plin consumul privat, acesta s-a aflat pe un trend ascendent în ultimii aproape şapte ani. Tocmai de aceea şi businessul Louis Vuitton s-a dublat în perioada 2014-2019. Totodată, ca urmare a acestei evoluţii unele branduri au revenit pe piaţa de lux din România, iar altele s-au extins.