Românii au cheltuit 1,2 mld. euro pe pantofi anul trecut, piaţa crescând cu 8,5%, susţinută de online. Pandemia a întrerupt brusc trendul ascendent, iar cifrele pentru 2020 sunt incerte

Autor: Cristina Roşca 15.08.2020

 Primele cinci branduri din piaţa de încălţăminte au împreună doar 17% din vânzări, semn că este o piaţă puternic competitivă ♦ Mai bine de jumătate din piaţă e reprezentat de segmentul pantofilor de damă ♦ Un singur brand românesc – Benvenuti – îşi face loc în top 5.

Românii au cheltuit 1,26 mld. euro pe încălţări anul trecut, vânzările crescând cu 8,5% comparativ cu 2018. Astfel, această piaţă a avut un avans mai accelerat decât cel al consumului privat în ansamblul său (circa 7%), arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Cifrele includ şi vânzările online pen­tru că altfel, în offline nu exis­tă creştere, ba chiar e un mic declin. Per total însă, pia­ţa de încălţăminte a cres­cut. Doar pentru offline însă, 2017 a fost ulti­mul an de glorie, apoi a început trendul des­cen­dent“, spune Dan Pavel, fon­datorul Ben­ve­nuti, unul dintre cei mai im­por­tanţi jucători din piaţa de profil.