ZF 15 minute cu un antreprenor. Andrei Creţu, cofondator 7 Card: După redeschiderea sălilor de sport, doar jumătate din abonaţii noştri au revenit

Autor: Miruna Diaconu 12.08.2020

♦ Furnizorul de abonamente de activităţi recreative, sport şi wellness pentru angajaţi a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 9,5 mil. euro ♦ Compania a fost înfiinţată în 2011 de Andrei Creţu, Iulian Cîrciumaru şi Cătălin Ivaşcu şi a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport şi wellness.

Andrei Creţu, cofondator 7 Card, furnizor de abonamente de acti­vităţi recreative, sport şi wellness pentru anga­jaţi, spune că izbucnirea crizei pan­demice a avut un impact semnificativ asupra pieţei sălilor de sport, iar după redeschiderea acestora doar jumătate dintre clienţii din bazele de date ale com­paniei şi-au reactivat abo­namentele.„Mulţi oameni aşteptau să îşi reia rutina în ceea ce priveşte sportul. În 15 iunie, când s-au redeschis sălile de sport, am avut multe reactivări şi oamenii au început să îşi dezgheţe abonamentul 7 Card. Circa jumătate din baza noastră de abonaţi şi-a reluat activitatea. Cealaltă jumătate e în continuare în expectativă. Noi înţe­legem ambele categorii, şi pe cei care se întorc în sălile de sport pentru că sunt încrezători că nu au existat cazuri de îmbolnăvire aici, dar în acelaşi timp respectăm şi decizia celor care îşi doresc să mai aştepte o perioadă“, spune Andrei Creţu, cofondator 7 Card, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Platforma 7 Card, furnizor de abonamente de activităţi recreative, sport şi wellness pentru angajaţi, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 9,5 mil. euro, în creştere cu 42% comparativ cu 2018. Platforma are sub 70.000 utilizatori, prag pe care viza să îl atingă în 2020, însă aceste planuri au fost date peste cap de pandemie. De asemenea, 7 Card are circa 700 de săli de sport partenere.

În perioada stării de urgenţă, compania s-a repliat astfel încât a oferit atât abonaţilor săi, cât şi tuturor celor care doreau să facă sport, conţinut online cu diverse tipuri de exerciţii şi nu numai.

„Noi am încercat să explorăm par­tea de sport online, am construit un hub de conţinut online prin care am livrat atât conţinut înregistrat, cât şi ore live.“

„Nu a fost un proces gândit, a trebuit să reacţionăm la ceea ce se întâmpla, ne-am gândit cum să facem să rămânem relevanţi. Nu ne-a luat foarte mult să ne dăm seama care era singura opţiune viabilă, adică să ne folosim de online.“ În trei săptămâni a fost lansată prima versiune a platformei, iar apoi compania a început nu numai să adăuge conţinut, dar să şi vină cu varietate, adică cu clase live, precizează Andrei Creţu.

„Am încasat o lovitură destul de puternică de la pandemie. La începutul anului anticipam că vom închide din punct de vedere al rezultatelor financiare cu o cifră de afaceri de 15 milioane euro. De asemenea, ne aşteptam să depăşim şi bariera de 70.000 de abonaţi activi. Acum ne este destul de clar că nu vom ajunge la aceste cifre“, spune Andrei Creţu.

Compania a fost înfiinţată în 2011 de Andrei Creţu, Iulian Cîrciumaru şi Cătălin Ivaşcu şi a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport şi wellness. Abonamentele 7 Card nu se încheie pe persoană fizică, ci sunt destinate companiilor. Astfel, chiar dacă angajatul îşi plăteşte singur costul integral, compania trebuie să fie parteneră 7 Card.

Criza pandemică a fost o lovitură dură pentru industria de fitness pentru că este o industrie cu o sezonalitate puternică, astfel că începutul anului reprezintă pentru sălile de fitness una dintre cele mai bune perioade ale anului, iar redeschiderea sălilor de fitness s-a suprapus cu perioada din an care în mod normal nu este una foarte profitabilă.