Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, şi-a majorat businessul cu 7% în România în 2019, la 1,8 mld. lei. Brandurile mici din grup cresc de 2-3 ori mai repede

Autor: Cristina Roşca 16.08.2020

Inditex este prezent pe piaţa locală cu un total de opt branduri, dintre care cel mai puternic este Zara, care aduce jumătate din business.

Grupul spaniol Inditex, con­tro­lat de miliardarul Amancio Ortega, a obţinut anul trecut în România un profit net de aproape 250 mil. lei, ceea ce înseamnă o marjă netă de 13%, una dintre cele mai mari din retail.

Marja fluctuează de la un brand la altul, însă nu scade sub 11% cât este în cazul Bershka, Massimo Dutti sau Zara Home. La polul opus, cel mai bine stă brandul fanion Zara, cu 15%.

De altfel, marca de modă Zara este cea mai importantă pentru grup atât ca profitabilitate, cât şi ca cifră de afaceri, contribuind cu jumătate sau chiar mai bine la totalul businessului.