eMAG va investi 90 mil. euro într-un nou centru logistic pe autostrada A1, care va fi complet funcţional în iulie 2022

Autor: Adrian Seceleanu 13.08.2020

eMAG, liderul pieţei locale de retail online, va investi 90 de milioane de euro într-un nou centru logistic, la km 19 al autostrăzii A1, care se va întinde pe o suprafaţă de 130.000 mp. Lucrările de construcţie vor începe luna aceasta şi se vor încheia în septembrie anul viitor, urmând ca, până în iulie 2022, să fie funcţionale toate automatizările şi tehnologiile.

“eMAG deţine la acest moment încă un centru logistic situat pe A1, care se întinde pe o suprafaţă de 126.000 mp. Împreună cu cel pe care l-am anunţat astăzi cele două centre logistice ne vor ajuta să ne atingem obiectivul de a susţine dezvoltarea comerţului online şi de a oferi treptat infrastructură pentru antreprenorii digitali astfel încât să putem oferi clienţilor o gamă mare de produse, servicii şi preţuri bune”, au precizat pentru ZF reprezentanţii companiei. Terenul pe care se construieşte centrul este deţinut de eMAG.

“Investiţia în tehnologie pentru infrastructura logistică va contribui masiv la creşterea productivităţii, ceea ce va conduce la preţuri mai bune pentru clienţi. Dacă până acum angajaţii mergeau să ia produsele de la raft, cu ajutorul noii tehnologii – un sistem revoluţionar în materie de picking care va genera o productivitate de 4 ori mai mare - marfa va ajunge automat la angajat. De asemenea, comenzile multiple vor fi comasate într-un singur colet, ducând la scăderea volumului şi a consumului de carton necesar pentru ambalarea fiecarui produs în parte. Viteza de livrare va creşte pentru că se va reduce timpul de pregătire a comenzii din momentul plasării până în momentul predării către curier. În plus, capacitatea mare de stocare a noului depozit va permite creşterea gamei de produse din categorii precum fashion sau bunuri de larg consum, băuturi şi alimente. Centrul logistic este încă un pas în atingerea unuia dintre cele mai importante obiective pentru eMAG, acela de a oferi treptat infrastructură pentru antreprenorii digitali, fapt care va conduce la creşterea gamei de produse pe care sellerii le scot la vânzare. De mai bine de un an, Fulfillment by eMAG (FBE) le oferă comercianţilor din eMAG Marketplace servicii de manipulare a mărfii, stocare, livrare, retur şi customer service. Astfel, clienţii care cumpără din Marketplace beneficiază de servicii identice cu cele oferite de eMAG”, conform companiei.
În proiectare şi construcţie s-a avut în vedere grija faţă de mediu şi comunitate: noul depozit va fi alimentat cu energie verde prin intermediul a 40.000 mp de panouri solare, iar pe o suprafaţă de 100.000 de mp se vor planta copaci.

„Această investiţie este un pas major pentru dezvoltarea din următoarea decadă în care anticipăm o migrare masivă a oamenilor către comerţul în online şi o accelerare a digitalizării afacerilor. Valoarea produsă cu ajutorul tehnologiei vă fi distribuită către toţi cei care contribuie la evoluţia eMAG. Astfel,  generăm beneficii pentru clienţi, pentru antreprenorii digitali din eMAG Marketplace, pentru comunitate şi pentru angajaţi”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.
“Pentru a stimula şi mai mult dezvoltarea zonei aferente acestui proiect logistic, autorităţile locale şi centrale analizează înfiinţarea unui parc industrial, atrăgând astfel noi investitori în zonă, alături de eMAG”, conform retailerului.

Dante Internaţional, compania care administrează eMAG - cel mai puternic retailer online din România şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, a revenit pe profit net în 2019, după şase ani în care a raportat pierderi, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice din România. Compania a raportat la Finanţe afaceri de 4,599 mld. lei, mai mari cu 8% faţă de anul precedent, şi un profit net de 49,5 mil. lei, faţă de o pierdere netă de 44,7 mil. lei în 2018.